Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 03 Дек 2016, 09:07

Часова зона: Европа/София

Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2011, 10:35 
Аватар

Местожителство: Варна
Здравейте на всички,аз съм поредния начинаещ винар (курвар и рибар не станах,та реших да се пробвам във винарството :D ) ,който ще ви занимава с досадни въпроси,но моля за няколко съвета от по-опитните...изчетох доста форуми и информация,но не съм сигурен как да процедирам...
Сложих 100л Ркцители в бидон в мазата (не е студена) на 29-30/09/...не съм слагал серниста,нито дрожди (сега го правя по селската технология на баща ми),вече около 40 дена ,мина бурна ферментация (не съм претакал),сега е тихата (още ври леко),НО е МНОГО МЪТНО (боза) и ОЩЕ СЛАДНИ (като плодово сокче)...оставих една чаша за 24 часа,утаи се,но бързо потъмня цвета от бледо зеленикаво до тъмно златисто,на вкус не мисля,че става лошо,просто не ми бие на вино...досега не съм откалвал...
Та на въпросите,как да продължа!?
1.Да го оставя да се самонаправи (по технологията на баща ми :) )
2.Да откаля ли!?
3.Да сулфитирам ли!?
3.Мога ли на този етап да добавя дрожди за по пълна ферментация,защото не искам да има остатъчна захар!?
Въобще нормално ли е още да ферментира и да е още сладникаво?
Благодаря предварително!

Върнете се в началото
 Профил  

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2011, 12:27 
Аватар

Местожителство: В.Търново
Без да се имам за опитен, мога да кажа че :
1. В бидона ти какво има - само сок ако е (а то би трябвало да е така), и няма културни дрожди , и температурата е под 15 гр. или даже и под 18 - ферментацията с дивите ще е бавна , а може и да е спряла вече. Ти казваш че е топла мазата, но едва ли е над 18 гр. - я вземи провери с един термометър.