Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 03 Дек 2016, 03:07

Часова зона: Европа/София




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 177 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2013, 22:03 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
Оффф, май съм станал за цайси, прочетох "тоя ОТГОВОР е за друго". Иначе, същия капак, но неперфориран се използва за тиха ферментация. Тогава отвора се използва за клапана. Ослепяхме от тая ракия :lachtot:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2013, 23:11 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28 Авг 2013, 15:59
Мнения: 41
Местожителство: София
На практика ТМ инокс има един и същ капак, който е с отвор за клапан и разбира се с около -1 см по-малук радиус за пневматичното (италианско) уплътнение. Та на този капак правят перфорации - съдейки по качеството с дрелка ( според мен също не достатъчни като брой) и отвора за клапан се запушва с една пластмасова тапа (която е мако по-малка от колкото трябва), т.е. ако няма малките отвори около ф3мм не е за потопена шапка, а за съхранение. За да стане за друго - за потопена шапка - бургия за инокс и дупчене му е майката :megagrin: и задължително помпа, уплътнение и онова шлаухче към комплекта, но това се надявам да са го включили, щото иначе е проблем. Между другото е хубаво, когато има проблеми като този - да знем и кой е търговеца който е предложил такава ''услуга''.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2013, 00:15 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09 Ное 2011, 09:54
Мнения: 154
Местожителство: Варна
Murphy написа:
Най-после се наканих да ги пробвам тези клапанчета. Държах бутилката с изкаран въздух един месец и не пропусна грам въздух обратно вътре. Уплътнението бяха 2-3 врътки тефлонова лента, за по-отговорни работи ще ги лепя с горещо лепило. Смятам, че ще ми вършат работа вместо водни клапани за 10-литровите туби от минерална вода. Купих ги от иБей, 10 броя за два долара и нещо, но дойдоха с рeклама на този сайт, където в момента са 3 долара и нещо.
Прикачени файлове:
co2valve.jpg

И аз ги поръчах тези клапанчета,35ст. бройката,не знам дали ги няма тук по зоомагазините,по принцип ги продават за аквариум,но са идеални за пластмасови шишета. :klatsch:
Прикачени файлове:
2013-10-08 00.02.49.jpg


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2013, 09:12 
Offline
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2012, 15:10
Мнения: 28
stanilabg написа:
Днес бях да си взема поръчаната неръждавейка за потапяне на шапката. Само като си помисля колко се изръсих и ме заболява сърцето :o
Въпросът ми е, дали ще е проблем, че няма отвори? Нямах време, и не ми се искаше да ми я мотат още няколко дни заради пробиването.



Ако искаш, прочети на страница 2 от темата как постъпих аз в ситуация аналогична на твоята. Не твърдя, че е единственото решение на проблема.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2013, 13:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
И аз мисля, че прорезите са по-добър вариант. Като на отцеждащите цилиндри http://vinarko.com/images/stories/oboru ... en-1-b.png
За по-голяма точност може да се направи като дължината на всеки прорез най-напред се ограничи с 2 малки отвора. След това отворите се свързват с "Жигулата" :D Работи се с малък диаметър на диска. И не е нужно да е толкова на гъсто.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2013, 16:27 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2011, 10:05
Мнения: 493
Благодаря на всички за съветите.
Времето ми е в петите, не знам дали ще успея да ги продупча. От там където купих неръждавейката ми казаха, че с обикновена бургия ще ударя на камък, трябвало специална, по-твърда. Ако нямат в кварталното железарство, ще съм принуден да използвам неръждавейката без отвори. Впрочем, какви са оптималните размери на отвора?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2013, 16:30 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20 Дек 2012, 11:16
Мнения: 470
Местожителство: Варна
И с обикновено свредло става но трябва да го охлаждаш постоянно. Тънка струя от бутилка от веро върши работа.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2013, 17:04 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
Има и кобалтови, не са скъпи
http://www.toolpak.bg/product/81/kobalt ... o-za-metal
http://www.rudibg.com/prod.aspx?id=38
Отворите с диаметър да не пропускат твърди части (люспи, семки) 4 мм тръбва да е добре


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2013, 17:58 
Offline
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 21:36
Мнения: 1243
Местожителство: Божурище
Неръждавейка на ниски обороти и директно с голямо подаване(яко натискане) + охлаждане. Става и с обекновено добре заточено свредло, само да не е от най-кашкавалените. :warn: Ако целта е да се прави решето по-добре се отказвай още сега. Не че е невъзможно но ще отиде много време. Или на лазерно рязане.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2013, 22:01 
Offline

Регистриран на: 08 Яну 2009, 11:57
Мнения: 5782
Местожителство: София
аз 1мм неръждавейка в диаметър 60см я надупчих за около час на настолна бормашина...горе долу за толкова я и чертах-бургия някаква....
viewtopic.php?p=12415#p12415

_________________
Два дебила,ето сила!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2013, 09:05 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2011, 10:05
Мнения: 493
Вчера купих кобалтова, ø 3,5 мм, само за 1,60€. ;) Днес ще я пробвам. Лошото е, че нямам настолна бормашина, ще я дупча на ръка. Ще гледам поне 20-30 отвори да направя.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2013, 12:30 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20 Дек 2012, 11:16
Мнения: 470
Местожителство: Варна
stanilabg написа:
Вчера купих кобалтова, ø 3,5 мм, само за 1,60€. ;) Днес ще я пробвам. Лошото е, че нямам настолна бормашина, ще я дупча на ръка. Ще гледам поне 20-30 отвори да направя.


Нищо, че е кобалтова, пак охлаждай.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2013, 13:52 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2011, 10:05
Мнения: 493
80 отвора (2х40) за 1 час с начертаването и пробиването. :)
Изображение

Смятах да топвам бургията в чаша с вода след всяка дупка, ама се отказах.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2013, 14:13 
Offline
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2011, 11:14
Мнения: 1648
Местожителство: В.Търново
Еййй прецизна работа.
Аз немам нерви да чертая и да точкувам. Перкам ги една до друга както дойде.
А диска колко е дебел и дали се гъне ?
И в тази връзка - дали влиза през гърлото на бидона ?

_________________
Отлежават.......пият се:
Изображение........Изображение..Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2013, 15:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2011, 10:05
Мнения: 493
victoryvt написа:
А диска колко е дебел и дали се гъне ?
И в тази връзка - дали влиза през гърлото на бидона ?

Диска е дебел 2мм, ø 55см. Не се огъва. :)
Бидоните ми са конусовидни - горе са ø 70см, долу около ø 46см.
Изображение

Между другото, леко се прецаках. До сега имах само един бидон (200л) и го пълнех до горе. Обаче при опит да затисна шапката, започваше да прелива (писал съм го по горе в темата). Реших да купя втори бидон. За съжаление, нямах опит до какво ниво на бидона достига 150 кг гроздова каша (смятах да купя 300кг грозде, като го разделя в двата бидона). Първоначално смятах диаметъра на диска да е 60см, но се изплаших, да не би да се засече в стените на бидона в такава височина, до която не би достигнала шапката, и тя да остане частично на сухо. Затова реших да намаля диаметъра на 55см. Сега обаче има около 2 пръста разстояние между диска и стените на бидона, от където успяват да преминат зърна. На горната снимка диска е на 2-3 пръста под нивото.

Имам и друг проблем. Не мога да нивелирам правилно диска, заради различната големина на камъните. Вчера вечерта ги проверих, нямаше проблем. Днес около 11:30ч бях отново - на единия бидон се беше изсулил диска и камъните бяха на дъното. :explode: Не ме питай как ги достигнах.
Изображение

На горната снимка е бидона с изсулените камъни. Поради това, че разбърках сместа за да мога да извадя камъните, диска е потънал повече от другия (долната снимка). Явно трябва да изчакам малко за да се образува шапка и тогава да го сложа. От друга страна, както се вижда на снимките, махнах единия камък, но с един идва леко и не може да притисне шапката. Страх ме е, да не е частично суха.
Изображение


Чудя се как да постъпя. :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 177 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Следваща

Часова зона: Европа/София


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 гости


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима