Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 05 Дек 2016, 12:53

Часова зона: Европа/София




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Май 2009, 01:23 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08 Май 2009, 23:54
Мнения: 3
Здравейте!
Извинявам се, че темата е малко встрани от ракийката.
Ще си правя малка домашна система за етанол за автомобилно гориво. Мисля да ползвам:

съд -тенджера 7-8 л.
колона -медна тръба
подгряване- ел. котлон

1. Ще имам ли полза от дебело дъно на тенджерата? (по-равномерно нагряване)
2. Медната тръба да е 1, 1,5 или 2мм? Ф35 мм може би?
Колко да я резна за максимална чистота?
3. Къде се прилага охлаждането -върху колоната ли?

Благодаря за всички отговори :)

Изпратено след 10 минути 22 секунди:
Заглавие: схема
Изображение


Горе вдясно на червената точка ли ще тече етанола?
Кое охлажда?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2009, 03:14 
Offline
Администратор
Аватар

Регистриран на: 05 Май 2007, 13:45
Мнения: 1841
Местожителство: София
butoff написа:
Ще си правя малка домашна система за етанол за автомобилно гориво.

Нищо по-лесно няма - но едва ли ще е по-евтин от бензина, да не говорим за пропана...

butoff написа:
1. Ще имам ли полза от дебело дъно на тенджерата? (по-равномерно нагряване)

Все тая. Важното е да усвояваш възможно най-пълно прескъпата електрическа енергия, затова е важно дъното да е максимално гладко. А още по-добре да ползваш по-евтина енергия, а не електрическа, например дървени отпадъци.

butoff написа:
2. Медната тръба да е 1, 1,5 или 2мм? Ф35 мм може би?
Колко да я резна за максимална чистота?

За "максимална" на няколко метра. Но и 2,5m ще са достатъчни за сравнително добра енергийна ефективност. С колкото по-високо флегмово число работиш, толкова повече топлинна енергия ще прахосаш, затова избери по-дълга колона с добър пълнеж, за де не са нужни много големи флегмови числа.

butoff написа:
3. Къде се прилага охлаждането -върху колоната ли?

Напротив - колоната се облича с топлоизолиращ материал, за да пестиш енергия. Охлаждането става със серпентина в твоя "Nixon-Stone".

butoff написа:
Горе вдясно на червената точка ли ще тече етанола?

Да.

Ето как изглежда подобна система, но не пригодена за непрекъснат процес:

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

А сега, ако позволиш, един коментар. Няма нищо по-лесно да си произведеш спирт за автомобилно гориво. Огромният проблем е да го направиш по-евтин от бензина...

1. Дестилацията е много енергоемък процес и струва пари. Да ползваш електрическа енергия забрави. Етанолът ще ти излезе златен. За три шишета ракия няма да правиш сметка на тока, ама за бездънния резервоар на колата няма да си на сметка.

2. По физически причини не е възможно да получиш чрез обикновена дестилация етанол с концентрация над 95,6% (азеотропична точка). Този спирт се нарича и ректификат. Но за автомобилно гориво е нужна концентрация от 99,5%-99,9%. Необходимо е обработка, например с бензен и допълнително пречистване например чрез негасена вар (калкулирай си консумативите!).

Ако искаш да сътвориш икономически изгодно гориво, а не просто да имаш скъпо хоби, трябва да използваш за суровина целулозни отпадъци, например слама, която да озахариш (нужни са скъпи ензими или сярна киселина и т.н.). За дестилацията ти трябва евтино гориво и по възможност най-пълно оползотворяване на отпадъчната топлина (скъпа дестилационна уредба) или пък да използваш слънчева енергия...

И имай предвид, че блазнещата идея за етанол като автомобилно гориво е фалирала няколко стотици фирми в световен мащаб...

_________________
Краят зависи от началото…
Манилий


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: благодарности
МнениеПубликувано на: 10 Май 2009, 21:20 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08 Май 2009, 23:54
Мнения: 3
Мерси за разясненията-безценни са!
За етанола се запалих от разни американски сайтове и форуми, но там изрично посочват, че ползват евтина суровина от Мексико и разни ферми.
И най-вече това:
Изображение

Като се себестойност им излиза под цената на бензина!
Етанолът съвсем не е идеален заместител, но е подобрител на бензина-никой не оспорва това и дори в момента се добавя в горивата.
Без преработка на двигателя може да се ползва до 10-20% примес.

БУТАНОЛ- пълен заместител на бензина! Получава се като етанол, но за ферментацията се ползва специфична бактерия Clostridium acetobutylicum. Парите му са отровнички...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: благодарности
МнениеПубликувано на: 11 Май 2009, 00:42 
Offline
Администратор
Аватар

Регистриран на: 05 Май 2007, 13:45
Мнения: 1841
Местожителство: София
butoff написа:
И най-вече това:

Ама и с "това" има проблеми... Продажната му цена е $10000, което при реален капацитет от стотина литра седмично е доста. Търсят се инвеститори, ама засега май никой не ще да пъха пари там...

А най-големия проблем - работи със захарна тръстика...

Не случайно само бразилците си решиха проблема с етаноловото гориво изоснови - имат си отпадъчна тръстика в излишък.

За проблеми с регистрация и акцизи сега няма да говорим, ама един ден...

По добре се вземи дизел и си засади рапица - келепира е доста по-голям :D

_________________
Краят зависи от началото…
Манилий


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 03 Сеп 2009, 17:30 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20 Авг 2008, 21:22
Мнения: 99
Местожителство: Монтана БГ
Абе като чета темата се чудя може ли да пробутам първака през резервоара и в какви пропорции? :idea:

_________________
Казват,че алкохола не решава проблемите.
И млякото не ги решава,но никой не го е казал!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Ракия
МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2009, 15:51 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08 Май 2009, 23:54
Мнения: 3
Не знам. Може би ще стане зависи от пропорцията. Мисля, че ако са 5-10% ще мине. Вече се преориентирах да търся икономия не от алтернативни горива, а чрез разни доработки по ДВГ - магнити, активатори, разни.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ракия
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2009, 20:11 
Offline
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Мар 2008, 20:30
Мнения: 967
Местожителство: София
butoff написа:
Не знам. Може би ще стане зависи от пропорцията. Мисля, че ако са 5-10% ще мине. Вече се преориентирах да търся икономия не от алтернативни горива, а чрез разни доработки по ДВГ - магнити, активатори, разни.


Това е малко като наколенките на д-р Ливайн. Истината е в алтернативние източници. Това казва физиката.
Принципно може да се ползва етилов алкохол като гориво (етанол), но за тази цел трябва да бъде преработен горивният тракт на автомобила - информация по интернет колкото искаш. Може да се ползва директоно, но няма да усетиш никаква разлика, защото "позволеното" количество е до 5%. Останалото е бензин. Това е вписано и в директива No... на EU касаеща течните горива и емисиите въглероден двуокис изпускани от автомобилите.
Цялата постановка има смисъл там, където се карат предимно автомобили с бензинови двигатели с голям обем. Там ползването на етанол е оправдано, предвид и (не съм 100% сигурен, но...) нулевият акциз на това гориво като алтернатива - става въпрос за САЩ, Австралия (последната с 18-те милиона жители не е фактор, но ... както и да е). Истинската алтернатива за Европа са дизеловите двигатели, ползващи алтернативно гориво. Всичко останоло е празни приказки.

п.п.
това е лично мнение, изградено на база работа, доста години в петролната индустрия.

_________________
Обсъждане на действията на администратор/модератор е забранено!
Човекът е главна фигура в животновъдството.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ракия
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2009, 10:55 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:32
Мнения: 543
Местожителство: г. Русе
Аз написа:
Всичко останоло е празни приказки.



:wink: точно така. Нафтовите печки могат да работят на биодизел (повечето след 97), а по-старите с по непритенциозни нафтови помпи (голф 2 1.6 чист дизелак да речем) хората правят на олио от фритюрника,само че това масло трябва да бъде загрято предварително и се правят някви "удорми" и работи в интеерес на истината,а зад голфа 10 гладни мангалчета търчат понеже мирише на "кифтета" :lol:

_________________
Ну амбич, ну погоди!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2009, 20:31 
Offline
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Мар 2008, 20:30
Мнения: 967
Местожителство: София
От доста години работя в голяма българска компания, занимаваща се с търговия с течни горива. Така или инъче работата ми ме принуждава да следя какво се случва, както и да имам някакви познания...
Всичко опира до пари - до преди 3 години имаше изгода да се произвежда, и имаше доста нелегални производители на биодизел. След като цената на олиото се вдигна всеки производител предпочиташе да продава олиото като такова, а не да го преработва до биодизел - тук не говорим за търговия, говорим за това, че на арендатора или фермера му беше по-изгодно от част от олиото да си произведе дизел за тракторите и комбайните, а не да купува нафта. Действително има не малко автомобили, на които са инсталирани самоделни инсталации за подгряване на олио, но погледнато глобално това са много малки консуматори. Общо взето всичкото олио, което остава от ресторантите и може да се ползва като гориво се ползва като такова.
Малко се отклонявам от темата, но това е европейската действителност - тук захарта и зърното са скъпи, освен това бензиновите коли са с малки двигатели и "харчат" много по-малко от американските си събратя. Всичко това прави опитите за производство на етанол като гориво обречени на неуспех.

_________________
Обсъждане на действията на администратор/модератор е забранено!
Човекът е главна фигура в животновъдството.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часова зона: Европа/София


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 гости


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима