Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 04 Дек 2016, 06:01

Часова зона: Европа/София




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 78 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2014, 21:17 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08 Ное 2014, 21:48
Мнения: 17
патентен данък - Който е запознат ако може да коментира тази тема с патентния данък. В какъв размер е той, зависи ли от региона където ще се извършва дейността...

Относно това че само един казан не може да изхранва е истина. Затова в заданието ми заложиха казана да ми е обвързан с производство на собствена марка ракия :datz: която съответно да се разпространява първоначално само за населеното място и постепенно да обхване примерно региона. Това имах предвид в един от предишните си коментари за които получих доста присмех и критика... но всеки си има право на мнение... затова сме тук...

И пак се връщам към отпадния продукт от варенето на ракия - какво представлява и къде отива? Чела съм за септична яма че се прави но така ли е?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2014, 21:32 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
krissy_sf написа:
оказа се по-сложно за мен отколкото предполагах С тия акцизи, лицензи и т.н.

Не се шашкай толкова. Според мен в бизнес плана може изобщо да не се упомене акциза. При евентуални въпроси аргументите ще са, че акцизът не влияе върху счетоводния баланс на обекта. Взел Колю - дал Колю. Освен това просто в момента е токова законодателството, утре може акцизът да се плаща в митницата, както е в други държави. Или може да отпадне :D
Дебатите около акциза бяха за да добиеш реална представа, но щом ще е само на хартия...
В случай, че си очаквала професионални становища - този форум е за аматьори, напитките за нас са хоби. Това не означава, че ги правим джаста праста, напротив. Все едно да си сготвиш елитно ястие за гурмета. Докато на пазара липсва качество, колкото и да лаят в платените статии...
Пак в тази връзка да се върнем към акциза. Да, алкохолът е акцизна стока. СТОКА. От гледна точка на маркетинга определението за стока се свързва с нейната потребителска стойност. От юридическа гледна точка стоките са движими вещи, свързани с търговия. Изводът е очевиден - алкохолът, който съм произвел за лична консумация не е стока, защото не достига до пазара. Ето защо ние не сме склонни да плащаме акциз. Да плащат ония с фалшивите бандероли.
Толкова за акциза.
Относно патента. Не съм убеден дали казанджийството е патентна дейност, поне в ЗМДТ не е упоменато като такава. А и един маркетингов проект ще изглежда по-сериозно ако е изготвен не за физическо, а за юридическо лице.
Ако искаш задавай конкретни въпроси, тук има хора с различни професии.
Имай предвид, че разделът е за раздумка и забавления, при липса на активност около седмица автоматично се изтрива.
П.П. Писали сме заедно :)
За отпадните продукти stefannankov даде добра идея IMHO.
За ракия собствена марка е по-сложно. Но и по-интересно ;)
Има ли още нещо, което трябва да знаем :anmachen:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2014, 21:48 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08 Ное 2014, 21:48
Мнения: 17
Професионални становища ако искам да намеря не е това мястото, а може би някой адвокат... или не знам кой друг. Не, целта ми е да чуя нещата от хора, които се занимават с това или имат някакъв все пак поглед над нещата.

"Относно патента. Не съм убеден дали казанджийството е патентна дейност, поне в ЗМДТ не е упоменато като такава."
И аз не съм убедена че е патентна дейност но някой по-горе го спомена затова попитах. Иначе и аз до момента каквито и закони да съм чела в тази връзка никъде не съм прочела за патент.

"Имай предвид, че темата е за раздумка и забавления, при липса на активност около седмица автоматично се изтрива." Това не ми харесаааа :)

"За ракия собствена марка е по-сложно. Но и по-интересно ;)" - по-сложно но и по-доходно отколкото само казан ;)


Последна промяна krissy_sf на 19 Ное 2014, 22:01, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2014, 21:52 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
Сори, коригирах се, имах предвид разделът "Кръчмата" :prost:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2014, 21:59 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08 Ное 2014, 21:48
Мнения: 17
stefannankov - Благодаря за страхотните идеи и изчерпателния отговор!
Мисля че доста от въпросите си поизясних с ваша помощ! Благодаря на всички, които взеха участие в темата!

Понеже съм новичка във форума, давам предложение ако може темата да бъде преместена, за да се запази поне за четене :)
Може да бъде полезна на още някой според мен :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2014, 22:08 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20 Сеп 2012, 08:25
Мнения: 411
Колежке да вземеш да уточниш какво имаш да правиш ... Маркетинговия план обхваща 4-5 основни неща - анализ на конкуренцията, SWOT анализ и пр. вероятно е IND или PESTE анализ, като резултат трябва да положиш маркетинг микса на дадените продукти и пр. В тоя си вид леко ми е странно да е дипломна работа. Ако е маркетингова стратегия друга работа...
Маркетинговия план е една бира, а бизнес-план - съвсем друга работа, да не говорим за иновационен план и пр. Обичайно в маркетинговия план има прогноза за продажбите и обосновка за нея със базов, песимистичен и оптимистичен вариант, но в маркетинговия план няма прогнозни финансови документи като ОПР, баланс и отчет за парични потоци, също така и в него не се изчисляват , обичайно, показатели като нетна настояща стойност, вътрешна норма на възвращаемост и срок на откупуване. Следователно теб не те интересуват, ама ни най-малко разходите по създаване на дистилерия, а само чистите маркетингови разходи за навлизане на продукта - реклама, дизайн, разработване, създаване на дистрибуционна мрежа евентуално и т.н. В тоя смисъл за мен дори може да се позовеш на договор за изработване на продукта с някоя дистилерия - има такива марки и сега на пазара, които според мен са чисто маркетингов продукт като кренвиршите от месо, маргарина белла, сухия салам и пр, за ракиите май такъв пример е "бай гроздан" или "Грозден" май беше, при сирената пример е булгареа и тертер - на фикосота са, но те нямат мандра а ги поръчват по спецификация, както и тоалетната хартия "милде".
Аз откровено не виждам смисъл да се задълбочаваш в производството, а към изследване на възприятията на потенциалните клиенти на този "продукт" и да съставиш план за навлизане и налагане на пазара - ако идеята е да пишеш маркетингов план.... И в тоя смисъл няма за какво да се притесняваш за акциза, патента , стойността на казаните ипр.
Аз имам бегла представа как се регистрира митнически склад... отнема към 6 месеца, освен това ако ще се произвежда алкохол за продан трябва навсякъде да се насвяткат пломби и измервателни уреди, което прави невъзможно употребата на оборудването в другия смисъл - да се отдава под наем на населението.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2014, 23:28 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
Нанков и от мен мерси за лекцията, очевидно си професионалист в маркетинга. Стана ми интересно, защото материята ми е чужда, но се опитвам да развивам малък бизнес и трябва да се ограмотявам.
Такааа, “Неясните цели произвеждат неясни резултати”
На база SWOT анализа следва да изготвим списък с различни идеи, които да бъдат трансформирани в конкретни цели. SMART цели.
Правилно ли съм схванал? :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2014, 23:50 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20 Сеп 2012, 08:25
Мнения: 411
Бай Танас-е , професионалист в маркетинга не съм. Виж , икономист съм... (което по нашите ширини е объркано понятие). Но да речем, че нямам бизнес план или проект за финансиране който да не ми е бил одобрен/финансиран... което пак не е трудна работа защото повечето одобряващи са завършили ... престижната специалност финанси или счетоводство ... и разбират от преливане от пусто в празно, но си нямат хабер от това кое прави една фирма ефективна и успяваща, следователно ако си написал че ще печелиш 30% и си го подкрепил достатъчно добре те няма начин да забележат кое не е наред... защото могат само да проверят дали 30-те процента са вярно сметнати и разнесени из финансовите документи.
И, да, целите трябва да са ХИТРИ, но след SWOT анализа се стига до определянето на стратегии как да се действа при сбъдването на обстоятелсвата SO. ST, WT и WO. Идеите за мен трябва да се въплътят в целите и в начините за постигането им (демек в стратегиите и тактиките). SWOT e просто абревиатура, която ти помага да си подредиш анализа в определена посока, не пречи да се ползва и друг инструмент, въпроса е да не се изпусне нещо съществено...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2014, 00:03 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
И аз така си превеждах SMART, има и други тълкувания, но попаднах на нещо, което заслужава внимание според мен.
S (Specific) – Целта следва да е специфична
M (Measurable) – Целта следва да е измерима
A (Accepted by you and/or others) – Целта следва да е приета от хората, които ще работят по нея
R (Realistic) – Целта следва да е реалистична
T (Time-bound) – Целта следва да е ориентирана във времето, т.е. с някакъв краен срок

Гледам, че Админът е уважил молбата да се запази темата, та да гледаме да не спамим :prost:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2014, 00:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20 Сеп 2012, 08:25
Мнения: 411
ХИТРИ – Характерни за организацията, И-Измерими, Т-точни във времето, Р- разбираеми и приемливи , И-Изпълними
При Smart - A e attainable, изпълнителите никой не ги пита дали били съгласни.. И от абревиатури не остава място да се напише че всяка цел трябва да има отговорници за контрол и изпълнение, което може би се крие под "спесифик" и "характерни за организацията" ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2014, 00:31 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
Ясно, мерси. krissy_sf май се оттегли да чете, и аз така ще направя :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2014, 19:45 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08 Ное 2014, 21:48
Мнения: 17
бай Танас - оттеглих се само временно ... да ми отлежат мислите по темата в главата :P

stefannankov - попринцип зададената ми тема е за Маркетингов план, но се изисква от мен да изясня все пак в общи линии в какъв размер е инвестицията до започване на дейността. Не е с цел да се направят анализите, които изреди. Маркетинг микс на този етап също не правя. Правя анализ на конкуренцията (колко и какви казани има в избрания за дейността регион), анализ на самия регион (доходи, заетост и т.н.), анализ на продукцията за него (основно съм наблегнала на гроздето). В общи линии правя анализи които да ми изяснят дали е изгодно да се извършва такава дейност там където сме избрали.
Да, в този вид заданието леко изглежда странно за маркетингов план, малко съм встрани, но така ми се поставя от ръководителя. Той поиска от мен да обвържа казана със собствена марка ракия (производство) + заведение в което да се продава. Идеята идва от ако не се лъжа за Германия ми говореше така наречените micro pub-ове - собствено производство в собствена кръчма, нещо такова.... аз съответно няма да го направя това, защото е доста трудоемко за един студент... макар и магистратура... работещ :P


"Аз имам бегла представа как се регистрира митнически склад... отнема към 6 месеца, освен това ако ще се произвежда алкохол за продан трябва навсякъде да се насвяткат пломби и измервателни уреди, което прави невъзможно употребата на оборудването в другия смисъл - да се отдава под наем на населението."
Това леко ми дава насока към извод - или едното или другото...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2014, 23:03 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
Micropub :)
krissy_sf написа:
да изясня все пак в общи линии в какъв размер е инвестицията до започване на дейността.
Това придизвиква асоциации за финансиране по някаква програма. Ако е така, доколкото ми е известно, спиртните напитки са недопустима инвестиция по ПРСР.
Но може и да ми е остаряла информацията...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2014, 23:20 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08 Ное 2014, 21:48
Мнения: 17
на тема финансиране не се бутам да проучвам въпроса, ще ми дойде в повечко ;) Достатъчно ми е да избутам останалото до някакво ниво :P


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2014, 23:30 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
...но ако става въпрос за безвъзмездно финансиране примерно по мярка 123 ъъъ става по-сложно, щото акъла струва пари в този случай :P


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 78 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часова зона: Европа/София


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 гости


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима