Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 08 Дек 2016, 13:57

Часова зона: Европа/София




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2010, 19:47 
Offline

Регистриран на: 02 Окт 2010, 19:32
Мнения: 13
Имам нужда от помощ ... непияч съм и имам проблем с разбирането на цялата система, налага ми се да се науча да варя спирт, възможно най голям % ... изчетох доста в нет, но когато материята ти е непозната напълно, разбирането и на чужд език е 2 пъти по трудно ... трябва ми за гориво, но трябва да няма метанол вътре ... чист етанол трябва да се получи за спортен/състезателен автомобил който ще движи на е85 ... трябва да е евтино, и лесно за правене. Имам 2 варянта, гараж и варене на газ или ток, както и двор и варене на дърва ... но двата варянта са на 200км един от друг ... та, ако някой може да направи предложения кой материал дава най добър резултат за парите си, като краен продукт спирт в килограми/литри ... и каква система е най удачна, на газ, на ток, на дърва ... ще е чудесно ... докато отговаряте аз си чета из форума ... информация има много ... просто не съм 100% убеден че искам и това да ми е до болка познато ... но като сме безпарични ... е тежко ;) Четох че от водна леща доста може да се изкара ... и от царевица го дават 2.5кг царевица за 1кг спирт ... но ме съмнява да ги докарам ... за картофите незнам колко излиза от тях ... дайте идеи ... спирта няма да се пие, вкуса не е от значение, само чистота и количество са важни ... четох за 19 цента на литър в Бразилия, ако това беше възможно тук никога не бих се захванал ... бих си го купувал, но при цена от 2-3 лева за литър ... предпочитам да си го правя ... дайте предполагаем метод с който би излезнало най евтино да се произведе ... кот от къде се купува ... ензими и така натам, това за извличането на водата после ... от къде и колко струва ... мерси предварително, знам че само тук има кой да помогне ... но не обещавам да ми стане ясно от първия пост, проз състезател съм нищо не отбирам от ракия и химия;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2010, 21:17 
Offline
Администратор
Аватар

Регистриран на: 05 Май 2007, 13:45
Мнения: 1842
Местожителство: София
За гориво ти трябва анхидриден спирт, а такъв не може да се постигне с никаква дестилация. Трябва ти допълнителна химическа обработка. Темата вече поне два пъти е разисквана, ползвай търсачката за да намериш дискусиите.

А за евтино... :? Не е сигурно, че ще го направиш по-евтин, отколкото можеш да го купиш... освен ако материалите не са ти без пари

_________________
Краят зависи от началото…
Манилий


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2010, 23:29 
Offline

Регистриран на: 02 Окт 2010, 19:32
Мнения: 13
мда нв няколко сайта видях да пише че се извлича водата от него ... до колко процента може да се докара чрез дестилацията?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2010, 00:29 
Offline

Регистриран на: 02 Окт 2010, 19:32
Мнения: 13
Помагам аз на форума:
http://drift-shop.com/charles803plans.pdf
със малко безплатна информация, вие помагате на мен с малко безплатна такава, мисля е честно горе долу ;) тази колона ще правя, ако някой няма по добра/ефективна идея, след като го докарам до максимална чистота ще търся начин да му махам водата, въпреки че незнам защо не може да се отцежда ... нали тя остава на дъното? ако го наливам в резервоари от некфи литри, и правя кранче по високо ... мисля има шанс, ще го мешам с 15% бензин ... помогнете, дори да не е по евтино от бензина, ще ми повиши октана ... намаляват детонациите и позволява повече налягане на турбото ... по американските сайтове пише че е лесна работа ... ;)най трудната част ще ми е докато го докарам до спирт 94% или колкото там може, после ще го мисля за водата гледам му слагат добавка дето я изсмуква и после го прецеждам през сито, а може и някъква финна мрежичка, виждал съм при наливане на бензин с фуния на която има цедка на цедката да остава вода ... и някой тук спомена нещо за махане на водата с дестилация с бензин ... колкото повече инфо толкова по добре ... изчетох търсачката, няма успели опити за сега ... но искам да опитам и аз ;)

ETHANOL DEHYDRATION and PHASE SEPARATION

< DEHYDRATION >
It is necessary to dehydrate ethanol to mix it with gasoline.
Distillation leaves 3 to 5 % water in the ethanol.
Of the many forms of dehydration, 3 are used most commonly:
AZEOTROPIC DISTILLATION
MOLECULAR SIEVE
CASTOR OIL SEPARATION
< PHASE SEPARATION >
When 'water laden' ethanol is blended with gasoline, its water content causes 'PHASE SEPARATION'
This means that ethanol with 3 - 5 % water will act more like water than ethanol when mixed with gasoline.
It then seperates out and sets to the bottom of the tank, with all the gasoline ending on top of it
This is called 'PHASE SEPARATION'
Because of phase separation we must dehydrate Ethanol before mixing it with gasoline.

според това ако му сипя бензин, етанола се омешва с него, и водата се утаява ... това ми се вижда най евтиния начин защото и така и така ще се меша с бензин ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2010, 08:24 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1874
Местожителство: Varna
Първо трябва да си направиш дестилатор като на линка който си дал, Според мен е много добър.
Наи бързо и най-лесно можеш да направиш джибра за изваряване от захар вода и турбо дрожди, при температура на ферментация 25-30 гр ще е готов за около 2-3 дни. При дестилация не можеш да изкараш спирт с по-голям процент от 96%. От 2кг. захар ще изкараш около 800гр. спирт това е със загубите.
При лесният начин само захарта ще ти струва около 2,50лв.
По евтин вариянт ще е това с царевицата трябва да си осигуриш ярмомелка киазан за озахаряване и ферментация и пак дестилационна колона.
Царевицата съдържа голям процент нишесте с помоща на ензимите нишастето се разпада и се получават захари които ферментират.
Процеса на озахаряване не е лесен, смляната царевица се смеава с вода в съотношение 1/3 царевица вода слагат се ензими и се вари за около два часа при непрекъснато бъркане, значи на съдъ в който озахаряваш трябва да има монтиран ел. мотор с бавни обороти кийто да бърка. След варенето кашата се охлажда, за по бързо охлаждане в съдъ за озахаряване трябва да има серпентина през която да се пусне студена вода зада охлади. Тази серпентина може и да се използва за подгряване на материала но трябва да си направиш и паро генератор за да може да подгряваш с пара. В зависимост от ензимите който се използват за озахаряване след охлаждането царевичната каша се загрява до различни температури и се задържа целият процес отнема около 2 часа. След озахаряването сместа се охлажда то 30гр. и се слагат дрождите ако са турбо ферментацията ще продължи 2-3 дни.
Ако си направиш такъв дестилатор за цял ден дестилация надали ще изкараш повече от 10л. спирт на 96%.
При всичките тези процедури на ферментация дестилация и др. от автомобилен състезател ще се превърнеш в казанджъя а и средствата за оборудване който трябва да дадеш няма да са малки.
И мерси за линка много е полезен за запалени казанджии.
И тук е писано за етанола във форума viewtopic.php?f=15&t=133

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2010, 10:42 
Offline

Регистриран на: 02 Окт 2010, 19:32
Мнения: 13
мда и това съм го чел, ми зимата няма състезания ... така че все нещо ще се измисли .. четох за водната леща, мисля с нея да пробвам ... от къде мога да си купувам ензими, дрожди и зеолит 3а. Колкото до файла, според създателя му има потенциал за 7 литра на час, теоретични, но той е виждал с него около 5л на час ... и чистота около 94, после ми остава един от двата варянта за изчистване, с бензина и утаяването или с Зеолит 3а, дали е същото като котешките тоалетни? те абсорбират вода, но незнам само вода ли .. спорет чуждите сайтове зеолита може да се ползва многократно, за неопределен период от време, като се обновява чрез изпичане във фурна/скара ... за справка състезателно гориво с 105 октана е на цена около 5 лева и нагоре ... зависи кой ви го бърка, за това етанола при всички положения ще е по евтин, въпроса е да е максимално евтин ... имам да почета как стои въпроса с картофите, като продуктивност ... водната леща съм я срещал като съм ходил за риба ... така че ако от нея се получи нещо мисля ще е доста евтина суровина ;) нейната ферментация е като на царевицата, но мисля че съдържа повече нишесте от нея и би трябвало да изкара повече спирт от килограм ... колкото до това дали ще стана ракийджия ... никак не ми се иска ... ако има от къде да си купувам спирта евтино никога не бих се занимавал с глупости ... но и без това зимата е скука ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2010, 11:17 
Offline
Администратор
Аватар

Регистриран на: 05 Май 2007, 13:45
Мнения: 1842
Местожителство: София
zaplahata написа:
според това ако му сипя бензин, етанола се омешва с него, и водата се утаява ... това ми се вижда най евтиния начин защото и така и така ще се меша с бензин ...

Не става с бензин, а с бензЕн... А и не става с просто омешване...

По-добре вземи негасена вар.

_________________
Краят зависи от началото…
Манилий


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2010, 17:23 
Offline

Регистриран на: 02 Окт 2010, 19:32
Мнения: 13
аз това с деленето на водата още не го мисля, трябва първо да избера как да направя инсталацията, и какво да ползвам за суровина ... дали да ползвам газ за котлон или ток ... кое излиза по евтино от двете, и кое да ползвам царевица или нещо друго по евтино ... което да дава повече спирт ... ако тук помогнете ще е чудесно ... и някъде четох че има и друга рецепта за тея царевици ... нещо с химия не с варене и седене до казана с дни ... сушене и така натам ... няма ли някви ензимчета/химийки дето се добавят и да почва да си ферментира ... а не да трябва да загрявам да охлаждам и така натам ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2010, 18:23 
Offline

Регистриран на: 01 Авг 2010, 12:31
Мнения: 89
1.Ако е за Е85 85% спирт и 15% бензин що пък трябва да е безводен спирта,в бензина(да не говорим за нафтата) винаги има по малко вода,дори някои и прибавят вода оптималния процент е до 20%,ще трябва обаче да се добавя и диспергатор в този случай,да не говорим ,че двигателя много бързо заминава.
2.Ако си намислил да караш или продаваш ефтин бензин,не си уцелили местото,тук май повечето хора предпочитат да го пият спирта вместо да го горят,както казват Руснаците почему тратить ценное сыро?А иначе,всяка кола може да е караш на Е85,малко по мощна е от обикновено но не кой знае колко


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2010, 20:15 
Offline
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Мар 2008, 20:30
Мнения: 967
Местожителство: София
kotebarry написа:
1.Ако е за Е85 85% спирт и 15% бензин що пък трябва да е безводен спирта,в бензина(да не говорим за нафтата) винаги има по малко вода,дори някои и прибавят вода оптималния процент е до 20%,ще трябва обаче да се добавя и диспергатор в този случай,да не говорим ,че двигателя много бързо заминава.
2.Ако си намислил да караш или продаваш ефтин бензин,не си уцелили местото,тук май повечето хора предпочитат да го пият спирта вместо да го горят,както казват Руснаците почему тратить ценное сыро?А иначе,всяка кола може да е караш на Е85,малко по мощна е от обикновено но не кой знае колко


-В E85 има 85% бензин и 15% спирт.
-Оптималния процент на вода в бензин и дизел е 0%
- При Е85 е постигнат максималния... компромис, при който се запазват в общи линии експлоатационните характеристики на ДВГ без каквото и да е преправяне.

_________________
Обсъждане на действията на администратор/модератор е забранено!
Човекът е главна фигура в животновъдството.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2010, 20:46 
Offline

Регистриран на: 01 Авг 2010, 12:31
Мнения: 89
На практика вода винаги се среща и в бензина и дизела,съществуваха разработки за добавяне на вода в бензина при което се използваха спец омокрящи в-ва,и както писах не бяха най удачните,отимума както е посочено се отнася за тях,Е85 е 85:15 спирт :бензин ,и трябва да отбележа ,че поне 2 годсъм карал на такава , докато едва ли някой от от тук присъстващите е минал едва и два дни на Е85,според ам производители ,трябвало да се внасят изменения в двигателите(flexible-fuel vehicles),аз лично сам го използвал в 3 употребявани коли без да са преустройвани поотделно.Съществуват зимен и летен Е85 "When operated on E85 winter blend, which is actually E70 (70% ethanol, 30% gasoline), fuel economy will be higher than when operating on the summer blend" Е85 Wiki


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2010, 21:24 
Offline

Регистриран на: 08 Яну 2009, 11:57
Мнения: 5801
Местожителство: София
ооо иее-даже и един ден не е карал...

_________________
Два дебила,ето сила!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2010, 00:43 
Offline

Регистриран на: 12 Окт 2007, 10:29
Мнения: 222
Местожителство: Асеновград
Заплаха! можеш да проучиш въпроса с гулията ( земна ябълка-топинамбур ) мисля че в твоя случай има хляб в това растение, ама трябва да станеш и земеделец.Ако стигнеш до обезводняване на спирта Админа ти е писал-негасена вар, простичко и евтино


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2010, 20:59 
Offline

Регистриран на: 02 Окт 2010, 19:32
Мнения: 13
За сега за суровина имам 2 варянта, водна леща и остатъчната царевица при пресяване ... аз гориво не продавам, 2 дни на писта са ми 300лв бензин, годишно правя около 10 излизания на колата на писта ... може и повече, колата гори около 70 литра на 100км пистово каране, Е85 съм напълно наясно какво представлява, и пича дето пише че конете горница са малко е толкова заблуден на тая тема че се надявам в ракийджийството да е доста по добър ... първо октана на е85 го докарваме до около 105 октана ... при нормален бензин ОМВ супер 100 реално под 98 октана ... са 7 еденици нагоре ... състезателния бензин дето се продава по 5 лева и горница на литър е 103-105 октана, мощността идва от авансите, донадуването на турбината и други неща, при мен с ползването на 900 кубикови инжектори и турбина от камион не искам да ти казвАм какви коне могат да се постигнат на биоетанол ... ако нормално мотора ми почва да детонира на 400 на колелата, с това гориво и същата степен на сгъстяване ще мога да надуя още малко и да изкарам поне 50-60 коня ... ако са ти малко ... незнам ;) при 300 коня се вадят около 30 коня на колела от бардал ;) Идеята е че това гориво за бедния състезател който не може да си позволи скъпия гръцки бензин и бъркания от химици бензин си е екстра ... по големите инжектори са на лице, мотора няма да сдуха дори напротив ... ще се пази повче от с нормален бензин, няма смисъл да споменавам понижената температура в цилиндъра и смукателния колектор каква благинка са и как му е добре на буталцето да му е по хладно ... Та от тук натам остава да избера суровината и да започвам подготовката за да се види какво ще излезне ... за момента най ме притеснява суровината която ще се ползва ... трябва ми време свободно да видя в кой водоем има водна леща, да видя с нея как става, да ида малко по селата да проверя на какви пари е царевицата, и колко струва пресевката от царевица, която мисля пак може да се ползва за целта ... гулията ще я се обадя на бабата на село да я питам какъв добив дава и как се отглежда и така ... пък междувременно ако някой намери от 1кг гулия колко спирт излиза и как се подготвя ... щот на мен до тук ми е ясно само варенето като процес ... ама кфо се прави преди това с царевицата и гулията още ми е тъмно.
Ако може някой да даде някви рецепти за царевицата, по лесните ... там с ензими купешки и от де се земат, и за гулията как става ... дали се тъпче по бидоните като грозде ... с грозде е най лесно ама никва сметка нямам да варя от него ... много скъпо а и баща ми ще ме убие ако сасипвам материала ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2010, 23:57 
Offline

Регистриран на: 01 Авг 2010, 12:31
Мнения: 89
Е не съм казал ,че използвайки Е85 конете са малко, аз изполвах Е85 защото в определени периоди беше по ефтин от другите,а това че колата става по мощна ми е правило впечатление ,но не ми беше за задача да се замислям ,колко точно и дали е значително увеличението,ститаше ми това че е по евтино и екологично,..и винаги можеш да прекараш някоя стара кола на теста за изгорели газове.При теб доколкото разбирам целите са други..,ако трябва да си увеличаваш октана дал господ в-ва ацетон,ксилол,амилацетат,пропилен оксид и най добре като цена, достъпност и качество толуол,ох ти може и да ги знаеш тия.. ,а и май доста се отклоняваме от основната тема


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часова зона: Европа/София


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: nobreak и 3 гости


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима