Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 07 Дек 2016, 15:03

Часова зона: Европа/София




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 207 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2016, 12:46 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2015, 22:05
Мнения: 89
Иво , кондензера е изцяло неръждаем. Той задължително ще се заварява на аргон.

В момента се мъча да запоя фланеца на кламповата връзка (който е неръждаем AISI 304) към тръбата която ще става дефлегматор.

Първо пробвах с припоя с който запоявах медните тръби и нагрявах с газова горелка - нищо!
Изобщо не залепва за неръждавейката. Изтърках мястото до чист метал и пробвах отново но с друг флюс
http://apogee99.com/index.php?main_page=product_info&cPath=260_261&products_id=3178&zenid=209baa8991a8549d8d7ddb5c9c562581
С този съм запоявал прежи неръждавейка и никелирани неща и не съм имал проблеми.

След като и с него не стана, взех една пръчка сребърен припой 20% с обмазка.
Него нагрявах с газо-кислородна горелка. Отново не ми се получи. :datz: А доста неща съм запоявал по този начин.Имам си известен опит. :nixweiss:

Ще почистя тръбата и фланеца от припоите и флюсовете и ще отида на аргон да пробвам!

:zauf2: :zauf2:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2016, 13:20 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Сеп 2011, 21:44
Мнения: 923
С този припой от снимката по-горе ще стане и с обикновен поялник. Поръчай си го, няма да сбъркаш. Не е скъп - 1.50 лв, а върши идеална работа за запояване на мед към неръждавейка. Без нагряване с горелка. Само с поялник. Голямата температура кара флюса да кипи и отблъсква припоя. Поне при мен беше така.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2016, 13:37 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2170
Местожителство: Пловдив
Неръждавейката е с лоша топлопроводност, затова можеш с поялник със сравнително ниска мощност да запояваш масивни детайли. С горелката може да си го прегрял...
Аз съм доволен от фосфорна к-на за флюс. Използвах преобразувател за ръжда на Вюрт.
viewtopic.php?f=9&t=900&p=37473&#p37473


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2016, 01:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2012, 12:50
Мнения: 257
Местожителство: ESPAÑA
Привет на всички!
Ivansho,без да се съмнявам,че си натрупал опит със спойките и на мен ми се струва,че си попрегрял матр'яла.Понякога от мерак и бързане човек се увлича и стават грешки.Няма начин да няма начин...със хубав флюс и без бързане ще стане.И аз като Бай Танас ползвам фосфорна к-на( доставена от БГ) а за подгряването ползвам мини горелка колкото запалка.Не бързай с аргона,направи още един опит.Колкото до боркороната,явно е много слаб материала на боркороната при теб.Пробивал съм отвори в медни листи 1.5мм и не са се скапвали.Кобалтовите боркорони си струват парите,но ако ще правиш 2-3 отвора и после ще я забравиш по стелажите не си струва...аз си реших подобен на твоя проблем,но в иноксова тръба като отворите ми ги разпроби фрезист...дървеното пънче задължително!!
Поздравления за направеното до тук и успех в останалите довършителни работи! :prost:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2016, 04:49 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2015, 22:05
Мнения: 89
Днес пробвах частите поотделно с наличните флюсове. Разполагам с поялник от старите български с бакелитена дръжка. Мисля ,че е 150 вата. Всичко се запоява без проблем - но когато нещата са разделени.

След като ги съединя проблема остава. Изобщо не може поялника за стопи припоя.Явно се дължи на голямата разлика в топлоотдаването на материалите.
Занесох една секция за проба на аргон да видим какво ще направят специалистите.

TRANSFORMERS, нямам друг избор за отворите. Ще се наложи да купя кобалтова боркорона. Самата тя не е много скъпа. Дуржача е по-скъп, но намерих такъв за временно ползване. :D
:zauf2:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2016, 15:11 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2170
Местожителство: Пловдив
Боркороните се захабяват бързо, защото при пробиване на метална тръба не може да се разчита на свредлото в центъра за стабилно водене.
Ако се внимава, може да се напасват няколко сглобки и без боркорона
https://www.youtube.com/watch?v=mHBanmfn_CA
Иначе правилният подход е по-различен - продават се приспособления за тая работа
http://www.ebay.com/itm/122023749112 - само като пример, не като цена
Ето как работят
https://www.youtube.com/watch?v=A6tCldxLIOU
https://www.youtube.com/watch?v=q3NW7nuKgeU
Може и самоделка
https://www.youtube.com/watch?v=4mbFwyL-SVM


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2016, 19:12 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2015, 22:05
Мнения: 89
бай Танас, боркороната ще я въртя на малка фреза която има вертикален ход подобно на настолна бормашина. Мисля ,че няма да имам проблем с пробиването. Днес обаче не намерих точния диаметър в местните магазини и ще се наложи да поръчвам от другаде.

Взех секцията която бях оставил за аргонова заварка.

Изображение
Изображение

Другата седмица обаче заварчика излиза отпуска. :cry:
Малко ще поизчакат останалите заварки.
:zauf2:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2016, 23:33 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2170
Местожителство: Пловдив
Щом имаш фреза не е нужно да търсиш боркорона с точния диаметър.
Най-обикновена разстъргваща глава. Или ако те мързи да подаваш по малко - балеринка. За бакъра може и някоя дърводелска от по-читавите да свърши работа.
https://www.youtube.com/watch?v=iH-IBZG4i2A
И задължително точен дорник (може и дървен) по вътрешния диаметър да може стабилно да се стегне. Но имай предвид, че чепаците може да се зачеканят в дорника.

Ама нещо не схващам защо толкова се вживяваш. Картонените шаблони и флекса и щеше да си забравил. IVO 68 ги беше постнал някъде шаблоните.
И с цял милиметър да сбъркаш, нали ще има заварка. Или спойка, няма значение. Като се обработи нищо не личи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2016, 06:29 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Сеп 2011, 21:44
Мнения: 923
бай Танас написа:
...... да подаваш по малко - балеринка. Картонените шаблони ........IVO 68 ги беше постнал някъде ....

Относно шаблоните нямам спомени да съм имал за наблюдателни стъкла. :? Бях публикувал май шаблони за ЛМ колона. Рових из компа но нямам такива за съжаление, и няма да мога да помогна.
Балеринката за тръби няма да стане, но ми даде отлична идея за по-нататък. :2thumbs: Разчертаване и пробиване на отворите още докато е лист ламарина. После като се сгъне на тръба всичко ще е готово. ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2016, 08:32 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2170
Местожителство: Пловдив
вЕрно, че за LM-а беше :)
Абе и струг имам, и фреза имам, ама на ръка си напасвах наблюдателните стъкла и на колоната и на капака на казана (нещо много им се назландисвате :lol: ). И без шаблони. Първо тръбата към джама, после я налагаш и очертаваш другата. Ако речете ще ударя едно фото ама сега тръгвам, че ще правим среща на набора :zauf2:

ПП. Няма ли да избЕга овала ако се прави предварително отвора и после се свива тръба. Балеринката е със същата геометрия като короната (слагаш по-дълго ножче). Ако има стабилно водене трябва да стане. Аз бих си направил балеринка с по-стабилен водач в средата. И първо разпробиване с обикновено свредло, не директно с балеринката. Балеринката с водач, не свредло, та да не отдава.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2016, 11:50 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2015, 22:05
Мнения: 89
IVO 68 ,
Цитат:
Балеринката за тръби няма да стане, но ми даде отлична идея за по-нататък. :2thumbs: Разчертаване и пробиване на отворите още докато е лист ламарина. После като се сгъне на тръба всичко ще е готово. ;)

Това ми беше първоначалната идея, но ми казаха,че ако се изреже предварително отвора ще има проблем при огъването на валяците. Трябвало да е цяло парче!

бай Танас, имам нещо като разстъргваща глава. По-точно се води fly cutter но не знам дали след като има плътно вкаран дорник в тръбата няма да е проблем за разстъргването.

Изображение
Изображение

Цитат:
Балеринката за тръби
Какво ще рече това? :?
:zauf2:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2016, 14:17 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Сеп 2011, 21:44
Мнения: 923
ivansho написа:
Това ми беше първоначалната идея, но ми казаха,че ако се изреже предварително отвора ще има проблем при огъването на валяците. Трябвало да е цяло парче!
Мисля си, че два, три отвора едва ли ще окажат фатално влияние при огъването. По-нататък ще пробвам.

ivansho написа:
Балеринката за тръби. Какво ще рече това? :?

Изразих съмнение, че с такива "балеринки" може да се пробива тръба, защото не съм пробвал. Само че с водач както каза бай Танас, а не със свредло.


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2016, 20:22 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2015, 22:05
Мнения: 89
И така. Реших да пробвам с подръчни материали.Очертах долу горе отвора и с шлайфчето с диск за метал за 10 тина минути изрязах някакъв отвор.
Изображение
След това с разни фрезчета , шмиргелови борчета и др. се опитах да догоня размера. Накрая с обла пила която се оказа най-ефективна, след около 2 часа пилене отвора почти стана готов.

Изображение

Накрая се поизнерих и взех една боркорона. Около минута ми отне да пробия един отвор. След това доразпробих първата тръба. :dance:

Изображение
Изображение

Отвора стана перфектен!

Изображение
Изображение

:zauf2:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2016, 20:50 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Сеп 2011, 21:44
Мнения: 923
Еми готов си вече! :) Дай малко инфо за тази боркоронка. Колко отвора може да издържи според теб?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2016, 21:18 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2015, 22:05
Мнения: 89
Цитат:
Еми готов си вече! :) Дай малко инфо за тази боркоронка. Колко отвора може да издържи според теб?

От Практикер я взех. Трябва да проверя каква марка беше.( не ми е позната)
Води се "Bi-Metal" Дават я за чугун, стомана, неръждавейка, цветни метали и др. Пробвах един зъб с пилата - изобщо не мръдна. :) Няма нищо общо с китайчетата (тези от комплектите за по 15-20лв.)
:prost:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 207 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Следваща

Часова зона: Европа/София


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима