Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 10 Дек 2016, 16:56

Часова зона: Европа/София




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Юни 2011, 11:12 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2007, 08:34
Мнения: 56
Местожителство: София
По желание на Петьо, давам описание на различните видове отливни дестилатори

Фракционният дестилатор няма специална охлаждаща глава. Той работи, като обикновен дестилатор (казан) и парите, достигнали изходната тръба, преминават в кондензора, където се охлаждат.Раликата е в тръбата, запълнена с определен вид “опаковка” и поставена вертикално, между изхода на казана и охладителя. При изкачването на изпаренията под действието на натиска на парите, част от тях се охлаждат и се връщат в кипящата течност или остават по стените на казана, като капки. Именно, това е рефлукса (отлива). При обикновеният дестилатор, тази част е до 10%, докато при фракционния, стига до 90% и по-голямата част остава във вид на капки в пълнежа на колоната.Трябва да се има пред вид, че тези капки са дестилат и съдържанието на спирт в тях може да бъде над 50%.Идващите от долу пари дозагряват капките и ги изпаряват отново.Този процес се повтаря многократно и е еквивалентен на стотици микро дестилаци. Поради това е много важно повърхноста на пълнежа да е максимална при минимален обем..Крайният резултат е спирт с чистота до 95%.

Рефлуксната колона е фракционен дестилатор със специална охлаждаща глава, която позволява да се контролира отношението на изтегления продукт към върнатия в колоната. Според начина на контрол, има три основни принципа.

Liquid Management (LM) – Контрол на конденза
Vapor Management (VM) – Контрол на изпаренията
Cool Management (СМ) – Контрол на охлаждането

Всички начини работят добре и имат своите предимства и недостатъци. Обща черта на всички тези проекти е охлаждащата намотка в горната част на колоната.

LM – Много лесен за изработване
-Отношението на рефлукса не е константно число
- Може да се използва за направа на ароматизирани спиртни напитки
- Качеството се влошава към края на процеса, освен ако отливното съотношение не се увеличи.
- Има само един кран за контрол.
-Количеството на рефлукса може да се регулира от 0% до 100%

При LM, всички изпарения се кондензират, след което част от кондеза се връща в колоната, а другата част се отнема , като готов продукт. Това обикновено се прави чрез регулиране на изходния кран. Има много проекти за този вид глави, Никсън-Стоун и Bokakob са най-често срещаните видове. По принцип, имаме охладителна намотка над опаковката. Това кондензира цялата пара и тя се връща обратно към опаковката. От настройката на кранът зависи, дали целия конденз трябва да се върне или само част от него. Използват се иглени кранове, заради тяхната точност, но те могат да бъдат заменени и със други, ако е необходимо. Може да се допълни със система за автоматичен контрол на рефлукса.


VM - По-труден за изработване
-Отливното съотношение се увеличава към края
-Автоматично спиране при края на средната фракция
- Не е добър за ароматизирани спиртни напитки
- Не може да работи с по-ниски концетраций от ~ 47%
-Количеството на рефлукса, може да се регулира от 50% до 100%
-Един кран за контрол

Vapor Management (VM) е сравнително нова техника, чиито пионер е Майк Никсън и Майк Маккоу. Във VM се контролира количеството на отстранените / кондензирани пари. VM е основан на фактът, че когато изпарението съдържа повече от 47 % алкохол, то е по-тежко от въздуха и ще пада надолу. В горната част на колоната има кондензор, който втечнява всички изпарения със съдържание под 47% достигнали върха и те се връщат върху опаковката. Под кондензора е изхода за изпаренията, където е поставен кран,чрез който се регулира потока от изпарения. След кранът има 90 градусово коляно надолу и вертикален кондензор на Либиг.


СМ – По-труден за изработване
-Възможно е спиране на изходния продукт, между глави, среда и опашки.
- Отливното съотношение се увеличава към края (ако охлаждането е постоянно)
- Може да се използва за ароматни спиртни напитки
- Управлението е чрез контролиране на охлаждащият поток в обратния хладник.
- Алтернативен метод е постоянно охлаждане на охлаждащата намотка и управление по температура на нагряване.
-Регулиране на рефлукса до 90%

Горните два дизайна, имат охладителна намотка в горната част, която кондензира повечето пари, достигнали до нея. Когато, някои от парите могат да преминат през охладителна намотка и кондензират след това, като краен продукт, ние говорим за управление чрез охлаждане (СМ ). По правило този дизайн е доста труден за управление. За да позволим на парите да преминат охладителната намотка, ние може да намалим охлаждането или да увеличим температурата. Обикновено, охладителните системи с управление са с водно охлаждане и корекции са възможни, чрез дебита на водата за охлаждане. Друга алтернатива е да се използва постоянно скоростта на охлаждане и контрол на топлинна енергия. Поради многото забележки за работата на този дизайн, като трудно управление на охлаждането, голяма консумация на вода и други, той не се препоръчва за употреба.

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Юни 2011, 14:46 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2007, 08:34
Мнения: 56
Местожителство: София
Продължение:

Независимо от дизайна на дестилатора, трябва да се знае процесът, който протича в колоната и да се разбере, защо е важно да има термометър на колоната, контрол на загряването на казана и подържането на постоянна температура, както и температурата и дебита на охлаждащата вода. Последното е особенно важно за дестилатора с управление по охлаждане (СМ). Затова се предпочита загряване с електрически уред и използването на димер (уред за плавно регулиране на мощноста на нагревателя) или степенчато, но с повече позиций. Аз комбинирам и двата начина.
На фигурата са полазани два момента от дестилация при балансирана колона.
В първият случай имаме ферментирала течност с 10% съдържание на спирт и точка на кипене 92,6*С. Във вторият случай, в процеса на дестилация в казана е останал 1% спирт и разтвора кипи вече при 99*С. Независимо от това, при правилен баланс, в горната част на колоната се натрупват пари със съдържание на спирт 95%.Задачата ни е да ги отделим и втечним.Това зависи от дизайна на охладителната глава.

Изображение

Има 8 прага в домашната колона за дестилация.. Тук праговете са опростени заради нагледност.В действителност, разстоянието между двата първи прага е много по-голямо и много малко между последните. Това значи, че само малко, ако се вдигне температурата, повишеното налягане на парите ще избута нагоре няколко по-горни прага и резултата на изхода ще бъде по-слаби и нечисти спиртни напитки. Това илюстрира важността за подържане на температурата точна и запазване на праговете на място. Освен това, от голямо значение е какво количество ще отнемаме готов продукт от колоната. Очевидно е, че ако отнемаме от изпаренията (CM и VM) или от течната фаза (при LM) повече, от колкото може да достави кипящата течност в казана, отново ще нарушим равновесието в колоната. Полученият краен продукт, ще бъде еквивалентен на такъв ,получен чрез десетина преварки.Ако си представим, колко време би ни отнело това, няма да се изненадаме от бавната работа на отливния дестилатор.
Отнемането на първата фракция, съдържаща ацетон, метил,ацетати и др. , се прави при дебит една капка в секунда и 50мл. се отделят за около 20 мин. При следващата фракция, наречена глави, ковто е вече чист спирт, дебита се увеличава на две капки.Тази фракция е около 200 – 250 мл. и зависи от изходния материал. От тук натам, може да увеличим на три капки в сек. Това се отнася за нормална домашна колона и търсене на максимална чистота на спирта. Ако дестилираме 20 л. царевична каша с 7,65 % alc. съдържание, ще са ни нужни 6 часа и ще получим 920 мл. / 95 % abv. или малко над 2 литра чисто царевично уиски. В случая не са включени опашките от предишната дестилация.

Всичко това би резочаровало някой, но качеството на получената напитка компенсира всичко или както се казва във форума, кефа няма цена.

Някой данни са взети от книгата на Ian Smiley “MAKING PURE CORN WHISKEY – A Professional Guide for Amateur- and Micro-Distillers” .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Юни 2011, 22:03 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1874
Местожителство: Varna
Браво :klatsch: :respekt:

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2011, 09:44 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2010, 12:26
Мнения: 2510
Местожителство: ''Survivor'' България
Прочетох всичко много внимателно(няколко пъти).
StillMan може ли да кажеш коя (вид) колона е най подходяша за дистилиране на ракия: Защото при уискито аромата идва от бъчвите и отлежаването а при ракиите от самия материал на първо място а после от (бъчви и отлежаване).
"СМ "колона ли запазва най много аромата? Питам защото моята колона е точно такава,само дето няма "центрираща бленда".Това имали голямо значение или не?

_________________
Бий за да те уважават. M&b المفاهيم


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2011, 16:11 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2007, 08:34
Мнения: 56
Местожителство: София
Не знам, каква е целта на дестилирането на ракия през колона? В повечето случаи, това е продиктувано от наличието на само един вид дестилатор. Препоръчва се премахване на част или всичкия пълнеж на колоната и минимално отливно отнощение.

В процеса на ферментация се образуват около 400 странични продукти (конгенери). От тях 27 формират аромата и вкуса на напитката. Колкото по-чист алкохол получаваме, толкова повече ще се губят страничните продукти, даващи характерния аромат на напитката.

В последните десетилетия, започна да се налага една тенденция на дестилиране на ароматни спиртни напитки с фракционни колони.Като изключим първата фракция, която отделяме, следващата ще бъде с висока чистота 90-95%.При намаляване на спиртното съдържание в казана, температурата ще се повиши и ще започнат да си пробиват път нагоре т.н. конгенери. Ако ги отделим и прибавим към основната фракция, ние почти ще възтановим първичния вкус и аромат. Събирайки опашките (патока) поотделно на малки дози и внимателно дозирайки количеството, което прибавяме към основната фракция, можем да влияем на крайния резултат и да получим желаната комбинация.

Може да се използува и изменението на отливното съотношение. Със LM и CM, то може да се регулира в широки граници. При спряна вода в СМ колоната или отворен напълно кран на LM, разделянето ще е минимално и аромата максимален и обратното, максимално охлаждане при СМ или затворен на 90% кран при LM , ще даде максимална спиртна концентрация и минимален аромат.

Друг начин е да се използува една компилация на обикновен казан и фракционна колона, получил голямо разпространение в Австралия. Къса, 50 см колона на изхода на казана, запълнена с 20-30см пълнеж. Ефекта ще е като на тъмпър или дубльор (вид вторичен пасивен дестилатор). Той повишава с около 15% градусите на продукта и дава един по-фин баланс на аромата.

Центриращата бленда, представляваща конусна фунийка, не позволява на конденза да се стича по стените и да се връща директно в казана. Целта е течноста да пада върху пълнежа и да се задържи в него.Тогава идващите от долу пари ще донагреят капките и те ще се изпарят отново. Това ще е равносилно на втора дестилация и т.н. Липсата на тази фунийка, ще намали ефективноста на процеса.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2011, 18:02 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2011, 12:19
Мнения: 17
Поклон пред знанията ти StillMan.
Следвайки съветите ти от другите теми, спокойно мога да заявя, че си прав във всяко отношение, но само ако искаме да получим дестилат с висок алкохолен градус за сметка на аромати и вкус. Скромния ми опит и наблюдения върху работата на така наречената от някои "тръба" ;), показва, че най-добро съчетание на спиртен градус, аромат и вкус се получава, когато "тръбата" е пълна с 40 см. неръждаема вълна и се поддържа температура около 82 гр. Естествено мнението ми е субективно, базирайки се на собствените ми предпочитания. Още един път, приеми моето уважение!
п.п. Използвам този постинг, за да отговоря доколкото е възможно и на Мони.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2011, 12:41 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1874
Местожителство: Varna
Как мисля да преобразувам моята колона от CM в LM и VM да стане като един трансформър кеф ти един вид кеф ти друг.
Изображение
Ще ми трябва още 1м. тръба ф42мм и два съединителя ф42 който ще цепя на две по дължината. имам серпентина ф6мм. надявам се че дължината и ще е достатъчна за VM и LM охлаждаща глава, ако не ще мисля после.
Изображение
Ето и нарисувана идеята ми.
Прикачени файлове:
kolona transformer 201.jpg

Чудя се само за новата кондензационна глава кой ще е по удачният вариант В1 или В2.


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 03:55 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1874
Местожителство: Varna
Да допълня темата с още един вид дестилатор фракционна колона, пак от мнение на StillMan в друга тема viewtopic.php?p=12320#p12320
Конструкцията е същата като СМ но без охлаждаща намотка в горният край на колоната, регулирането на температурата на върхът на колоната става чрез промяна на мощността на подгряване.

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2011, 10:00 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2007, 08:34
Мнения: 56
Местожителство: София
Фракционен дестилатор

Фракционният дестилатор е дестилиращо устройство с многобройно кондензиране и изпарение на рефлукса (отлива.). Той има вертикална тръба, наречена " фракционна колона ", запълнена с опаковащ материал, между казана и кондензатора на финалният продукт.

Важно е да се отбележи, че " фракционната колона" е просто част от дестилатора, точно както казанът е такава част. Ако тази "колона" беше празна и нямаше опаковащият материал, то нямаше да бъде "фракционна колона”, а щеше просто да бъде тръба, носеща изпарение от едно място на друго, както Swan's Neck (лебедовата шия) в дестилатора за уиски. Прибавянето на опаковката подпомага процесът на разделяне.
Фракционната колона се използува във всички видове рефлуксни дестилатори.

Изпаренията, издигащи се в колоната се кондензират върху опаковката, като същевремено я загряват. Когато следващите изпарение навлязат и се кондензират, температурата, която е освободена, изпарява отново по леките компоненти на конденза, увеличавайки спиртната концентрация на изпарението в колоната и намалявайки спиртната концентрация на кондензирания отлив. Новото, по-концентрирано изпарение има по-ниска вряща точка, заради неговото по-високо спиртно съдържание и ще се кондензира по-нагоре по колоната, преминавайки през процеса отново и отново. Течността, съдържаща повече вода ще има по-висока точка на кипене и ще тече надолу, докато намери по-гореща зона и се изпари отново.

Най-леките компоненти намират своя път към върха на колоната, а най-малко изпаряемите, кондензират и капят обратно в казана, защото входната температурата на колоната е най-ниска при върха и най-висока в долната част. Колкото по-дълга е колоната, толкова повече цикли на конденз и изпарение ще има и ще се подобри разделянето на компонентите.

В едно метрова колона, запълнена със силно ефективна опаковка, протичат стотици или хиляди цикли на конденз и изпарение. Това е равностойно на редестилиране на много пъти пъти в обикновен казан. Крайният резултат е продукт с много висок процент на чистота, до 90 % – 95% об.

Ключовото ограничение на дестилатора е, че потокът на изпарение трябва да бъде достатъчно бавен, за да може разделящия процес, да работи ефективно.При фракционният дестилатор , връзката между работата на колоната и енергията на входа на казана е критична..

Размери на колоната Размерите на колоната са решаващи за ефективнаta и работа. Колоната обикновено е тръба, която е запълнена с подбран пълнеж. Подходящият диаметър и дължина на тази тръба, трябва да бъдат избрани според търсения ефект.

Височината на колоната е главно в зависимост от пълнежа, който вид и количество се използува.По-доброто опаковане изисква по-малка височина на колоната. Високите съотношения на отлив изискват по-малка височина на колоната. За да получите добри резултати, използувайте добро опаковане и височина на колоната 0.7 м. - 1 м. По-къса колона ще работи също добре, но доста по-бавно.

Диаметърът на колоната . Най важният фактор при определяне диаметъра на колоната е скоростта на изпаренията в колоната. Това е скороста на придвижване на изпаренията в колоната за определено време, през което трябва да направи необходимите цикли на кондензиране и повторно изпаряване. Тази скорост, трябва да се поддържа достатъчно ниска , така че изпаренията да имат време да кондензират и да се изпаряват няколко пъти по време на преминаването им през височината на колоната. Тя също е индикация за възможностите на колоната. Ако изпаренята и отлива са твърде много, колоната няма да може да ги поеме и ще се получи тъй нареченото “задушаване”. Следващите препоръки са за опаковане със стоманена неръждаема вълна за почистване на домакински съдове.

Както е показала практиката, скорост на изпарението 50 см. / сек е максимално допустимата, която трябва да се използува. При по-висока скорост, разделянето е лощо и колоната може да се наводни, задуши или да има други проблеми. Много добра скорост е 30 см. / sec., и идеалната е 15 см./ sec.. По-ниска скорост би била още по-добре, но в действителност това обикновено не се постига. Да видим, как бихме могли да разберем, каква е скороста на потока от изпарения в колоната?

Скорост на изпарението: Vmm. = W x 750 / S
W = енергия във ватове
S = сечение на колоната в мм2.
S = Площта на колоната = d / 2 x d / 2 x 3,14
Където d е диаметъра на колоната в мм.
3,14 е числото “Пи”

Трябва да се има предвид, че тези изчисления са за енергията подадена на колоната. На практика, когато е не е изолиран, бойлера на дестилатора има загуби, достигащи до 500W и те трябва да бъдат взети предвид.

За да работи правилно вашата колона, вие трябва да я изолирате на височината на пълнежа. Ако колоната не е изолирана, изпаренията ще се кондензират по стените на колоната, при което отлива ще се стича по стените, няма да се задържа от пълнежа и това ще причини лошо разделяне, влошаване на равновесието в колоната и води до намаляване на дебита. Изолацията на тръбата е от микропореста тръба с подходящ диаметър.

Опаковка

След като, подходящият размер на колоната е избран, важно е да я запълните с ефективен пълнеж. Има само два избора на правилното опаковане: Вълна от неръждаема стомана или от мед.(медната вълна не допринася с нищо за качеството на работата и изисква доста усилия за почистване) Пръстените на Raschig са доста скъпи и не толкова ефикасни. Лабораторните опаковки (Propak - Helicoil и др.) са по-ефективни, но цената е твърде висока. Така че, ползвайте стоманена неръждаема вълна за почистване на домакински съдове. Вие трябва да можете да издишате през опакована колона, ако не можете, изпарението също няма да минава.

Увеличаването на дължината на колоната ще увеличава нейната ефективност, но увеличавайки диаметъра, се появява риска от неправилно движение на конденза надолу. Експериментите показват, че колкото по-голям е диаметърът на колоната, толкова по вероятно ще бъде отлива да установи " предпочетени пътища" и да се спуска бързо надолу, вместо да се стича бавно от ниво към ниво. Ако това се случи, колоната няма да изпълни предназначението си и дестилатора ще се превърне в обикновен казан.

Колоната трябва да бъде свободно напълнена с опаковащият материал, оставяйки празнина от около 15 см. при върхът и 5 см. в долната част. Тези празнини позволяват, да вмъкнете термометър или други елементи, които може да искате да ползвате по-късно.

Фракционната колона може да работи при значителни отклонения от режима, но трябва да се знае, че максимална ефективност на фракционния процес може да се получи само при по-бавно изпарение. Практиката показва ,че това се постига при нагревател с не повече от 1 kW за колона с диаметър 50 мм. При по-силно нагряване, налягането на парите се увеличава и те преминават бързо през колоната.Рефлуксът намалява и крайният продукт е с по-малка концентрация и съдържа повече нежелани примеси.

Вече е ясно, че отливът е ключът към ефектно разделяне от компонентите на сместа, чрез дестилация. Композицията на изпаренията постепенно се променя, издигайки се нагоре в колоната, ставайки все по-богати на най-леките компоненти, докато при върха изпарението е много богато на най-непостоянните компоненти. Вие можете да увеличавате това разделяне с удължаване на колоната, но вие бързо ще достигнете точката на намаляване на рефлукса, защото увеличението на концентрацията става все по-малко с всеки цикъл на конденз и изпарение. Изпарението и линията на втечняване се събират по-близо и по-близо към долната част на кривите.

Тръба води от горната част на колоната до кондензаторът. Кондензаторът може да бъде елементарен или сложен, какъвто желаете, но обикновен кондензатор на Liebig с дължина 60 см., ще е достатъчен. Тогава ще имаме добро охлаждане с малък дебит на водата. Термометърът трябва да бъде на върха на колоната. Елементарна тапа ще върши добра работа за държане на термометърът на място, но може да се използува и метален компенсатор.

Накрая, не се изкушавайте да поставите охлаждащи тръби да минават през колоната. Някой смятат, че това увеличава количеството на отлив и така се увеличава ефективността на отлива в колоната. Всички тези охлаждащи тръби прекъсват термалният наклон в колоната и следователно намаляват общата ефективност. Това e довело до създаването на дизайна СМ – управление по охлаждане.Изключително неефективна и трудна за управление система.Единственото място, където може да има охлаждане е при горната част на колоната и това е основната отличителна черта на рефлуксния дестилатор..

За съжаление, не може да се направи рефлуксен дестилатор, като просто поставите reflux condenser (отливен кондензатор) на върха на фракцоинната колона. Нещата са по сложни. Предназначението на reflux condenser е да кондензира изпарението достигайки го, така че то да може да бъде върнато в колоната. Работата на охлаждащата глава е да контролира отношението на дестилата, който е събран и този, който е върнат като отлив.


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2011, 12:13 
Offline
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2011, 11:14
Мнения: 1648
Местожителство: В.Търново
:respekt:
Дано не прозвучи като самохвалство, но все едно от моята уста излиза.
В смисъл, че до същите изводи стигнах и аз, четейки писаното тук , и в други форуми (международни).
Моята колона е точно LM и вчера я тествах и с ракия (за зърнения дестилат няма грешка).
Много съм доволен както от резултата, така и от аромата (учудващо).
Ето и малко ТТ-данни (тактико-технически данни за който не е ходил в казарма) :
Казан 100л. от тях се ползват 80, колоната е 60см долна част, 50 см. горна част, диаметър - 54 мм медна тръба с две муфи, пълнеж - 5 бр. домашен тел за чинии, височина на пълнежа - 50 см, охлаждащата глава е в горното парче тръба - 3 м. фи 6 мм - разход на вода - 150-200 л. на казан (при около 6 часа работа), отлива се регулира чрез шибърен кран 1/2" (опита със сферичен претърпя неуспех - трудно регулиране и накрая крана протече) - иглен кран не намерих в магазин, има в разни доставчици, но явно е скъп, а и шибърния работи чудесно - не се влияе силно от температурата, плавно се регулира от капка в сек. през няколко капки, до стуйка.
Материала : второто вино след оттакане на 90 л. първо - 20 кг. захар и 80 л. вода + 8 пакетчета лимонтозу.
Източих вчера почти 80 л. течност като остана в бидона още 10-15 л., не ми се занимаваше да цедя, а и все пак да има малко място до капака.
Запалих в 10:30, докато още не беше се отточило всичко, в 13 ч. протече първата капка метил :)
отделих 150 мл. за изхвърляне, 500 мл. за преварка и от там нататък - събрах общо 13 л. на 65%, поиграх си с отлива докато достигна задоволяващ дебит/градус/аромат - при малък отлив - се получава 90%-тен алкохол със слаб мирис и скорост на съвсем тънка струйка, граничеща с капане (около литър на час събран), при максимален отлив - резултата зависи от началото/края на процеса - в началото беше на големи тласъци с 70-75 % алкохол, към края - на 50%, а най-добре вървеше както е на снимката : нещо средно между двата опита - на градус около 75-80 в началото и около 60-65 в края и съвсем накрая - на 50-55, под 40 вече го оставих за преварка.
общо с първака имам за преварка 3 л.
Температурата в термометъра под отливника е 85 г. при по-големия отлив и с времето се качва като алк.градус намалява.
Като и се вижда - изолация му е майката ! Малко боцка и сърби, ама приемливо !
Ами това е, и за ракия става, и за уискиподобни дестилати, всичко се регулира с отлива (загряването не съм го много пипал - в началото до завирането - макс., после при първака - мин., при средната фракция - средно някакво, към края - малко над средното, че ми омръзна да чакам)
Финиширах всичко към 19:15 !


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.

_________________
Отлежават.......пият се:
Изображение........Изображение..Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2011, 18:46 
Offline
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2011, 00:22
Мнения: 41
Местожителство: Бургаско, рядко Варна
:klatsch: :respekt:

Два въпроса:
1. Порцеланови пръстенчета като тези на изводите на котлоните подходящи ли са за пълнеж?
2. Хром-никелов водосъдържател за бойлер може ли да се ползва вместо кег за бира?

_________________
Най-добрият начин да се избавиш от изкушението е да му се поддадеш.


Последна промяна Drozofil на 08 Ное 2011, 17:43, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2011, 21:31 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Сеп 2011, 05:01
Мнения: 807
StillMan- моето искрено уважение ! Винаги е удоволствие , да прочетем нещо написано от теб . Съжалявам , че все по-рядко се случва и се надявам , този път да останеш по-дълго с нас . :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2011, 21:45 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17 Окт 2011, 10:40
Мнения: 126
Здравейте,

Искам да изкажа изключителни благодарности на StillMan, който ми даде чернова и не само, както и постояни напътствия и помощ при изработката на новата ми колона тип Cool Management. Също така благодаря и на simeonov_74, който ми разясни някои неща при изработката на неговата колона.

Колоната е направена от ф54, вътре е ф6, кондезора е ф28, вътрешната тръба е ф18.

Материалите
Прикачени файлове:
PB150812_web.JPG


Прехода
Прикачени файлове:
PB150813_web.JPG


Долен край от към казана
Прикачени файлове:
PB160816_web.JPG


Серпентина за вътрешна тръба
Прикачени файлове:
PB160815_web.JPG


Горен край рефклуксна намотка
Прикачени файлове:
PB160818_web.JPG


Долен край рефлуксна намотка
Прикачени файлове:
PB160817_web.JPG


Готова глава
Прикачени файлове:
PB160819_web.JPG


Вътрешна тръба с намотка
Прикачени файлове:
PB160820_web.JPG


В комплект
Прикачени файлове:
PB160822_web.JPG



Остана само да хвана муфата за казана. Колоната и кондезора ще бъдат хванати с твърда връзка, като ще използвам скоби за окачване на тръби и шпилка. За самата колона колона съм взел изолация ( от тази сивата дунапренената). Мисля за скобата да опъна стоманена тел до дръжките на казана с цел по-добра устойчивост.
Приемам критики, правил съм други неща свързани с тръби, но както казват шопите "те такова нещо не бях правил" :lachtot: .


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2011, 08:04 
Offline
Аватар

Регистриран на: 29 Мар 2011, 00:46
Мнения: 211
:klatsch: "Sasho" Поздравявам те с чудесната придобивка. да не пропуснещ да разкажеш как работи :dance:
Аз също като теб искам да благодаря на "StillMan" за добрите съвети и удоволствието да се учим от споделените знания и опит. :respekt:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2011, 21:23 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30 Сеп 2009, 20:19
Мнения: 485
Местожителство: Казанлък
Вижте какво открих http://homedistiller.org/photos-alex.htm .Харесал съм си първите две, като по-лесни за изработка. Но се чудя какви размери(става въпрос за височината) да са за 50 л. кег. :help:

_________________
Есть 100 способов сделать самогон!! Даже из табуретки!!

Остап Бендер


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часова зона: Европа/София


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Kubeto76 и 1 гост


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима