Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 11 Дек 2016, 06:49

Часова зона: Европа/София




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 556 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 38  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2014, 10:32 
Online
Аватар

Регистриран на: 05 Окт 2013, 14:12
Мнения: 48
Местожителство: Бургас
Благодаря колеги за осветляването :)

Вече имам отзовал се колега, надявам се че ще се разберем за детайлите. :D

_________________
Алкохолик любител.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2014, 19:03 
Offline
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 21:36
Мнения: 1243
Местожителство: Божурище
hgeorgiev написа:
...Баща ми има стандартен казан 100 литра, но аз искам малко да разчупя идеята...
Щракни едно фото да видим по кой стандарт е. ;) Да не гадаем какво е искал да каже автора. Системата СМ не е проста работа ако трябва да работи пълноценно и качествено. При ситуацията с 30-те години опит с варенето на ракия всичко трябва да е точно при надграждането.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2014, 20:33 
Online
Аватар

Регистриран на: 05 Окт 2013, 14:12
Мнения: 48
Местожителство: Бургас
О утре ща започвам 4х100 :D (четири казана по 100 литра) така че ще ти го снимам в действие :) . За бъдещата колона ще си запазя един казан.
Казана е класически - меден купол, лула и охладител.

_________________
Алкохолик любител.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2014, 21:06 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2012, 19:04
Мнения: 624
Решил съм го колеги, няма връщане. Ще си правя нова колона, но я искам с наклонената глава на Никсън-Стоун.
StillMan и SiteAdmin в началото на темата са описали добре нещата, но снимките не излизат. Преди в други форуми попадах често на чертежи, но не им обръщах внимание, сега намерих само две три снимки. Помещението не е много високо, затова и този вариант избрах. Целта е максимум чистота, доколкото ще е възможно с около 1400мм тръба ф53х1.5.
Казанчето е 70 литра. Нещата горе долу са ми ясни, но ако някой качи чертежи, или просто си побъбрим за този вариант,виждам че не е застъпен, ще съм благодарен.

_________________
Ако нещо не се лекува с ракия, значи е нелечимо.
Никога, на никой, и за нищо...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2014, 21:57 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Сеп 2011, 21:44
Мнения: 923
Нещо подобно ли?


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2014, 22:40 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2012, 19:04
Мнения: 624
Да. Благодаря ти Иво. Нещо като чертежа, само дето дефа и той ще е с ф 53х1.5 и с малка преградка за задържане. То и на чертежа има, макар да не виждам смисъл при по-голямото ф.
Ще ползвам нещата от LM колоната, дросела, допълнителния хладник и серпентината за дефа.Нещо с LM не се разбираме и разбрах защо. Трябва ми само основната тръба, половин холендър и три четири заварки.
Интересна е идеята на StillMan за няколко колони свързани в горния си край в една, за 100L обем,че имам и такъв съд.
Казва, че работи успешно.
Отдавна ми е мерак да подхвана зърното.

_________________
Ако нещо не се лекува с ракия, значи е нелечимо.
Никога, на никой, и за нищо...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2014, 03:50 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Сеп 2011, 21:44
Мнения: 923
За ЛМ задължително трябва да има гарантирано ниво течност. По тази причина се застраховат с преградката. В какво се изразява това, че не се разбирате с ЛМ ? Ето едно примерно ръководство за работа с такава система.
http://homedistiller.org/forum/viewtopi ... 63&t=13265

ЗАБЕЛЕЖКА: Тези инструкции са за всеки тип LM /управление на течност/
За да се получи неутрален продукт, се препоръчва:

1. Изолиране на колоната.

2. Затворете крана за дестилата напълно ( 100% режим на рефлукс). Уверете се, че кондензатора работи. Трябва да може да се контролира потока на охл. вода, тъй като това ще позволи да се произвежда по-чист продукт.

3. Загряване на кашата до кипене.

4. Когато горната част на колоната се нагорещява (да речем до 76-77 ° С), намалете мощността.

5. Бавно завъртете крана на кондензатора за получаване на поток охлаждаща вода. Водата на изхода трябва да е гореща, но така, че да няма излитане на пари. Това ще доведе до връщане на топъл рефлукс.

6. Задържа се кондензера на 100% (равновесие) в продължение на най-малко 30 минути. Това помага да се изгради подходящ градиент на различни продукти по височина в рамките на колоната. Най летливите ще се концентрират във върха на колоната.

7. Отваря си изходния кран за получаване на продукт около една капка в секунда и се събират 150 и 250 мл първопоток. Наблюдавайте температурата. Тя трябва да се повиши малко. Това количество първопоток никога не се пие, или "рециклира", а се изхвърля или се използва за технически цели.

8. Затворете крана за дестилата, за да се увеличи скоростта на водния поток на кондензатора в продължение на 15 минути.

9. Отваряне на крана за дестилата, за да се получи дебит 2-3 капки в секунда и се отделят 150ml глави. Наблюдавайте температура на колоната, и се уверете, че кондензаторът втечнява всичко. Също така може на мирис и вкус да се уверите, че сте извън главите.

10. Сега преминете към събирането на тялото. Можете да направите много от това с помощта на термометъра (в горната част на колоната). ТЕМП ще остане сравнително постоянна, ако работите с подходящ процент. Просто трябва да се намери оптимална скорост на излитане на парите. Тя е комбинация от подгряване на казана, потока на охлаждане на кондензатора (т.е. колко е студена рефлуксната течност ), и количеството на дестилата което се връща обратно в колоната (т.е. съотношението на рефлукс). Обикновено, за съотношение 4 до 1 колоната работи доста добре.

11. Когато стигнете до точката от около 75-80% от отстранен етанол (може предварително да се изчисли колко етанол е имало в началото при зареждне и да се изчисли колко е бил изваден, чрез измерване на обемите и АБВ от това, което сте извадили като обем). Когато стигнете до 75%, може да се наложи отново стабилизиране на колоната от време на време, за да се запази постоянна скоростта. Въпреки това, едно нещо, което трябва да направите, е да се премине към събиране в малки контейнери (да речем 200 мл). Сега е времето, когато ще се прави преход към опашките. Събирането на малки обеми, ще ви позволи да се направи много внимателно отсичане на момента на прехода към опашката.

12. Когато напълно се открие, че сте достигнали опашките (ABV пада, температурата се променя, и не сте в състояние да ги задържите стабилни), тогава се повишава температурата в котела, и се оставя крана на отбора широко отворен.


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2014, 10:22 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2012, 19:04
Мнения: 624
С LM-а не се разбираме по една основна причина. Ползвах го на 100L казана, и не мога да удържам паропотока. Колкото и да се опитвах да регулирам нещата с газта, температурата винаги ми бягаше.
Точка 6 и 8 не ги прилагам. Нямам регулиране на водата,от чешмата в кондензатора и оттам в дефа, но изходящата вода е доста топла,почти гореща, няма пари на отдушника, дросела също е много топъл. Основната тръба е с вътрешно ф50мм. и 600мм височина, от които ефективно мога да запълня 400мм.
Ще и дам втори шанс на колоната, но този път в малкия казан от 70 литра, запълнен с 40 литра дестилат, който искам да спиртосам, спазвайки максимално по-горните правила.

_________________
Ако нещо не се лекува с ракия, значи е нелечимо.
Никога, на никой, и за нищо...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2014, 10:43 
Offline
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 21:36
Мнения: 1243
Местожителство: Божурище
pentco, мое лично мнение е да се откажеш от наклонените глави и дефлегматори. А за паралелните колони де ни си помисляш повече. Не тръгвай по системата "защо да е просто като воже да е сложно". ;) Щом ти трябва спиртоварка, вземи си най-напред мерки на височината на помещението и на казана. Височина на колона над 1400mm се различава малко по параметри от друга примерно с 2000mm. За ТТ иде реч. След мерките като се разбере колко е оставащата височина следва един високоефективен деф примерно "холодный палец в холодной рубашке". Колоната на секции за да може да се монтират разпределители на флегмата и парите, да работи колоната ефективно. Имаш да мислиш и за пълнежа. Тия дни повече, сега ми е кът времето... :thumbs1:

Гледам си писал преди малко. Ами сметки си трябват като за 100 литра, и се тръгва от мощността. Освен това една колона с пълнеж има 5 режима на работа... И по-добре сметки отколкото проба-грешка и края да се не види кога...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2014, 12:59 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Сеп 2011, 21:44
Мнения: 923
Имаш ли снимки на колоната и по точно на дефа? Как си я оразмерил с тези размери които даваш? Как е изработен дефа и каква дължина има? Къде е входа и изхода на водата? Или някоя скица нарисувай поне с точни размери. Ако имаш някаква грешка поне да видим дали е поправима или ще трябва преустройство.
От инфото което даваш ми се струва, че или ти бъркаш нещо с работата на колоната или ти е маломощен дефа. Изключвам в момента всякакви изчисления и дали са правилни. Търсим по обратния ред грешки при готово изделие /ако има разбира се/. Ако увеличиш водния поток трябва да можеш да втечняваш всички спиртни пари. Единствения проблем тогава ще ти бъде преразхода на вода. Как регулираш разхода на газ. На 90л казан меден със 70 л материал в него при намаляване на газта до минимум почти спира да изпарява. Учудвам се , че не можеш да регулираш газта точно :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2014, 14:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2012, 19:04
Мнения: 624
Снимки имах, скоро ми преинсталираха компютъра и нещо не ги откривам. Дефа е 300мм. ф6х1 и е с малка разлика между навивките, колко беше дълга тръбата не помня точно, но е около 4 метра, не повече. Втечнява всичко, на няколко пъти ползвах колоната като аламбик, перфектно работи, разход вода около 600 литра.
Охлаждането е отгоре надолу по навивките и права тръбичка в центъра нагоре изход.
От края на спиралата, до горната преграда е около 100мм разстояние. От долната имам още около 140мм празно,заради муфата с която захващам главата за основната тръба, която е 600мм с вкарани телчета на 400.
Има и центрираща бленда отгоре на муфата.
Сега следва грешката която допуснах при направата. Какво и как съм смятал не знам, но разстоянието между двете прегради стана двойно по-голямо, реших,че не е кой знае какъв проблем и продължих нататък.
Имам случай, когато си мислех че съм я вкарал в режим, позамотах се някъде, и като се върнах ръмжеше и бучеше, а от отдушника/който е ф20/ леко пръскаше.
Газта регулирам от пиростията, при отворен докрай вентил на бутилката.
Май аз съм причината.

_________________
Ако нещо не се лекува с ракия, значи е нелечимо.
Никога, на никой, и за нищо...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2014, 17:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Сеп 2011, 21:44
Мнения: 923
Ще се самоцитирам от една друга тема защото са направили сайта платен и не се отваря оригинала.

IVO 68 написа:
АВТОМАТИЧЕН ПРЕВОД

Обща теория

Единният рефлуксна колона в линия на Бока е предназначен за извършване на пари от котела нагоре през опаковъчен материал за рефлукс и до кондензатора. Някои от дестилата ще падне до двойните наклонени плочи, които след това могат да преливат (позволяващи дестилата да падне обратно в опаковката, която е в основата на дизайна рефлукс) или да бъде изтеглена на разстояние за събирането.

Материали

Колоната на вашия все още трябва да бъдат направени от мед или неръждаема стомана. Неръждаема е инертен, и мед действително помага за създаването на чист вкус на крайния продукт чрез отстраняване на сулфиди като парите да влизат в контакт с мед, тъй като те преминават през колоната. [2] наличност и местно цена вероятно ще бъде най-голямата от които определителят материал да се използва. Също така имайте предвид, че от неръждаема стомана може да изисква по-промишлената тип оборудване и умения за заваряване от медта, която изисква прост запояване. Stainless не страда като много от загубата на топлина, така че изолацията е по-малко критичен. Също така имайте предвид, че добре полирана мед е много хубава. Всички други неща са равни, изберете медта. Синтетични материали, различни от PTFE са неподходящи. [3] Виж правило # 8 [4]

Най тръба също идва в различни дебелини:. K, L, M и DWV [5] [6] K е най-дебелата, но често не се намери в магазините на дребно. L е най-често срещаните и е стандартна дебелина, което означава, че тя се вписва присъединяващите, шапки и т.н., които се продават на дребно. M е най-тънкия и е по-добра стойност на тръбата за нашите цели, но може да направи прикачени файлове по-трудно да се поберат. DWV (което е съкращение от Drain отпадъци Valve) е най-тънкия от далеч, и впоследствие най-евтините и най-добрата стойност. Благодарение на тънки стени, той има температура и налягане оценки и предупреждения, които не се отнасят до нашите неутрални системи под налягане [7] Вашият колона трябва винаги да е правилно обезвъздушена и повишаване на налягането не трябва да е възможно, дори и в пълен отлив. Ако имате натрупване на налягане в колона тя може да експлодира, независимо от дебелината на тръбата. Ако възнамерявате да използвате DWV, се е убедил, че сте проверили придружаващите фитинги, преди да купуват, за да се уверете, че всички ще се съберат лесно и да бъде solderable.

Column Width

Оригиналният Бока е построен с 1.5 "(38 мм) колона. Ширината на колоната пряко влияе върху скоростта, с която може да бъде събрана дестилат, всички други условия са равни. В действителност, с една тясна колона, топлината пуснати в все още трябва да бъде по-ниска, за да скоростта на парите в колоната при подходяща скорост, така че може да настъпи отлив правилно. С широк колона, повече топлина може да се прилага като се поддържа правилната скорост на парите, и общия добив на правилно кипи на обратен хладник дестилат ще увеличи . Много Boka строители бързо осъзнаха, че 2 "(50 мм) колона се получава почти два пъти повече от дестилата, като 1.5" (38 милиметър), и все още е доста ценово ефективни. [8] А 3 "(76 мм) колона дава възможност за още по-висока скорост , но разходите за материали се увеличава експоненциално и наличността намалява.

Първото решение, което ще направя, когато правите Бока обикновено е ширината на колона. Това ще се отрази на кондензаторни и котелни размери имате нужда, и обикновено е повлияно от разходи и локалното предлагане. Не забравяйте да погледнете конектори, които могат да бъдат по-трудно да се снабдяват от тръби. (Т.е., 3 "мед мъжки и женски адаптери винтови са доста редки.) Най-честата и препоръчителния размер за обикновен хоби дестилация, е 2" ширина. A 2 "колона ще даде възможност за около 1 до 2 литра или литра продукция на час, (в зависимост от височината на колоната и желаната степен на чистота), докато три" колона може почти двойно.

Височина на колона

Една сте измислили които ширината на тръбата, което получавате, следващата стъпка е да разбера колко тръба ще трябва. Опакованият височината (количеството на височина колона заета от пакетиране) на колоната пряко въздействие чистотата на дестилата вие сте в състояние да произведат. A-висок колона дава възможност за повече материал за опаковане, който позволява повече разстояние за парата да пътуват, докато смесваше с downcoming рефлукс и образува температурен градиент, което означава по-високо съдържание на алкохол в дестилата и по-добро разделяне на нежелани части (глави, опашки).

Препоръчителната опаковани височината на колоната рефлукс е 48 "до 60" (120cm до 150 cm). Освен това има много малка полза при допълнително опаковани височина. Възможно е да се направи по-кратък от колоната, обаче. Можете да го изградим най-кратко, колкото искате, но като опаковани височината е намалена, на капацитета на колоната, за да произвеждат продукти с високо алкохол дестилат е намалена, и обратен ще трябва да бъде увеличена, за да се поддържа чиста продукция, което ще забави операция. Колони с възможно най-малко опаковани като височина 12 "(30 см) все още може да се постигне близо азеотроп , но са много бавни, за да се движи с тези чистота.

Някои хора обичат да говорят за височина колона в съотношение с диаметър на колоната. Те са точни в колона 2 ", но те ​​съборят бързо, когато промени Диаметър на други ценности, както и да подведат нови дестилатори, да мислят, че по-широки колони изискват по височина - те са независими променливи [9] . препоръчва височината на колоната, за да ширина съотношения за "колона 2 са между 12:01 до 30:1. [10] За някои подробно expaination на теорията зад как височина опаковане и ефективност влияния колона рефлукс, и също варира в зависимост от различните опаковъчни материали прочети повече при отлив все още се изработи страница на родител сайта на Homedistiller [11] . Интерактивен дизайн калкулатори са особено полезни за определяне на начина ви все още ще се държи и когато това е теоретични граници на ефективност лъжат. [12]

Повечето 2 "(50 мм) колони ще имат между 36" (90 см) и 50 "(125 см) опаковани височина, плюс още 8-10" (20-25cm) за плочите и кондензатора. Диапазон всички останали условия са равни, и ако имате място и пари за материали, по-добре е да има по-висок колона, докато се сблъскате с 50 "-60" (125 см-150см), отвъд която има малко полза сграда по-висок, и височина на тавана също се превръща в проблем.
Blueprint Samohon е на наклонените плочите на Бока
Ъгъл Plate, разположение и разстояние

Наклонените плочи (да не се бърка с рефлукс плочи или тави като балон капачки или перфорирани плочи обсъждат другаде) в проектирането Bokakob са поставени под ъгъл под спиралата на кондензатора, така че горната плоча събира дестилат от малко над половината от колоната и го насочва към друга долната плоча. Долната плоча е под ъгъл към стената на колоната и събира "басейн" на дестилат. В долната част на "басейн" има излитане тръба, която може да се отваря, за да се събира дестилатът. Ако излитането тръба е само частично отворени или се оставя затворен, "резерва" е залято и назъбена вдлъбнатина в долната плоча позволява това преливане да падне обратно в средата на опаковъчния материал на колоната по-долу. Това дава възможност за по-нататъшно пречистване и кипене на дестилата.

Идеалният поставянето на плочите трябва да бъде такава, че горната плоча е точно под кондензатора, за 0.5 "1" (15-25 мм). В по-ранни проекти на горната плоча е свързана към дъното на кондензация намотка, но дестилат успя да капе надолу по стените на колоната и след това не би правилно се смесват с предстоящия пара. Оригиналният дизайн също изисква сглобяването на кондензатора / плоча се върти перфектно да се приведе в съответствие с долната плоча или събиране би страда. Късните дизайни имат горната плоча спойка на независимия колона на бобината. Така че, за правилното поставяне на наклонени плочи, което трябва да знаете размера на кондензатор намотка. Изграждане на серпентина и реши неговото поставяне и измерване, където тя ще приключи в необходимостта на колона, за да бъде завършена преди да вземе решение за поставяне на вашите наклонени плочи.

Ъгълът на наклонени плочи е традиционно при 30 градуса на ъгъл от хоризонталата. Ъгълът е важно само до степента, че тръбата за излитане и кацане е потопена в "резерва" на дестилата. [13] По-екстремни ъгли (> 30 º) ще изисква повече материал за конструиране и няма да предостави никаква полза, макар че тези, които използват митра кутия съединение може да има само слот за 45 º. Можете също така трябва да се гарантира, че и двете плочи минават центъра на колоната, или се припокриват във вертикална равнина. Ако вашите плочи не се припокриват тогава дестилат ще падне на горната плоча обратно в колоната, липсва долната плоча и събиране на "басейна".

Разстоянието между плочите, (т.е. вертикално пространство, което остава между тях) трябва да бъде достатъчно, за да не се свиват потока пари до колоната. Твърде малък на пространство може да се увеличи скоростта на парите в колоната след стеснението и намаляват до минимум времето на пара прекарва кондензиране кондензаторни намотки. Общият консенсус е, че 0,75 до 1 "(17-25mm) е най-добре в 2" (50 милиметра) колона. Това се равнява приблизително на площта на напречното сечение на колоната с материала за опаковане на място. [14] [15] Има хубава диаграма на главата Бока тук. [16]

Обикновено Плочите са изработени от раздел скрап от медна тръба, която е разрязана по ръба му), успоредни на посоката на тръбата) и пребит плосък с чук. След колоната има жлебове нарязани за вписване на плаките, правоъгълни плочи могат да бъдат вмъкнати в каналите и маркирани с правилна форма, след това смлени или нарязани бъде гладка. Не е необходимо предварително да намали плочите в елипсовидна форма, преди каналите са били нарязани. След като до подходяща форма те могат да бъдат запоени или запоени на място. [17]
Бока Head Pikluk е
Templates

За тези, които не искате да мине през неприятности за измерване и маркиране колона си с правилното поставяне на плочите, няколко щедри души са създали лесни за използване шаблони, които са предварително маркирани с правилните позиции табела за "колона 2 . Те могат да бъдат отпечатани и залепена на вашата колона в правилно положение и съкращенията могат да бъдат осъществени чрез шаблона. Те може да се мащабира до 50% за колона 3 ", или се свива надолу за по-малки колони. За колона 2 ", уверете се, че вашият принтер не е мащабиране на изображението на всички. Тази връзка е до ревизирана 2010 шаблон [18]

Рязане, митри и видях кутия

Режещ наклонените табела каналите в колоната може да бъде трудно. Ако сте с помощта на шаблон или вашата колона е било предварително маркирани с желаните локации, нарязани, можете да използвате Dremel или ръчна бормашина с черна Dremel рязане колело да намалят каналите на колоните. Други са намерили успех с помощта на ножовка или две платна остриета рамо до рамо да побере ширината на плочите. Ако сте достатъчно късмет да имат котлет трион с митра кутия съединение, може да сте в състояние да намалят каналите с това. A стандарт митра кутия няма да работи, тъй като трябва ъгъла да бъдат отрязани около друга ос от стандартния митра кутия може да осигури. (A нормално една позволява само "отклонение от курса", а трябва да се коригира на "ролка") [19]
ООН сглобена главата Pikluk на Бока
Обобщение на строителния процес

Намерете подходяща тръба за колона си на правилното ширина и дължина за вашите нужди. Напред към следващия раздел и изграждане на кондензатора. Измерете височината на кондензатора инсталиран върху колоната и марка си колона. Измерете и изрежете жлебовете за наклонени плочи точно под кондензатора, след това да инсталирате плочите и спойка на място. (Ако използвате по-късните дизайни табела, може да се наложи да инсталирате долната плоча на първо място, след това се наведе своята рефлукс раздела капково, и едва след това да инсталирате на горната плоча.) Пробийте дупки за температура порт и изход тръба и ги спойка на място. Може би искате да спойка всяка плоча и съответните му тръба в същото време, така че не се стопи близката спойка. Проверете, за да се гарантира, наклонените плочи припокриват във вашата колона. Проверете вашата запояване да се гарантира колоната все още няма течове и функциите на изход тръба правилно.
Кондензатор

Обща теория

А кондензатор е разрез на спираловидна тръбна система (обикновено мед, но понякога неръждаема), който има охлаждаща течност, преминаващ през него. Този охладител намалява температурата на повърхността на бобината, която е разположена вътре в горната част на колоната. Тъй като котела се нагрява, пари започнат да се покачват през колоната. Когато тези пари да влязат в контакт с кондензатора, те се кондензират в течна и да падне обратно надолу по колоната, където те се събират от наклонените плочи за излитане или да се върнете към колоната. За да функционира правилно кондензатора трябва да е от такъв мащаб или температура, че никой от парите може да излезе от колоната като пари, което ще бъде и разточително и потенциално опасно (напр. запалителни изпарения в близост до източник на отопление).
Например DixieDrifter е на обща двойна рана кондензатор намотка.
Концентрични двойна серпентина

Това е най-популярният вид на кондензатор използва в Бока. Това обикновено се нарича като бобина "двойна спирала", въпреки че не е така. [20] По-добре е описан като един-единствен път-двойно-концентричен насрещен вятър кондензатор, или правилното му име, на Dimroth кондензатора. [21] Тя е изградена от едно непрекъснато парче медна тръба, която е навита в спирала надолу, а след това продължава във втори по-голям спирален извън оригиналната спирала обратно нагоре. Както входа и изхода са в горната част на намотката. Тя е по-трудно да се направи, отколкото с една серпентина, но не е твърде трудно с малко практика и прости инструменти за домакинството.

Има голям урок от корда за това как да вятър тази хладник с ръка тук: [22] Алтернативен метод тук е черта, която използва кука и повече инструменти: [23] Имайте предвид, че попълването на вашия намотка със сол в голяма степен ще се сведе до минимум риск от усукване на спиралата, но много потребители не са намерени премахване на солта след навиване трудно или невъзможно без високо налягане. Също така, ако не искате да си купите бобина гуляй пролет-стил, много пролетта врата спира годни 1/4 "тръби и работят също толкова добре.
Единична рана кондензатор намотка Nuddy е
Единична серпентина

За колони, по-тесни от 2 "(50мм), двойна намотка може да не е в състояние да се навие достатъчно тесен, за да се побере в колоната. За по-малки колони единична намотка може да се побере по-добре. Това е Friedrichs кондензатор [24] , която е изработена от едно парче на медни тръби, които работи директно надолу към дъното на бобината с не ветрове и след това се навива по спирала около централната тръба обратно нагоре. Този тип на намотка могат да бъдат конструирани, като се използват същите методи като двойна намотка, само прескочите първата половина: [25]
Dual-концентрична сонда Rudi33 със студена пръст
Използване на студен пръст

За нито един от посочените по-горе проекти, дълго намотка може да създаде значителна обратно налягане, което може да възпрепятства възможността за използване на охлаждащата течност циркулира чрез помпа. Решението е да има студена пръст тече надолу центъра на бобината. Студен пръст е по-голям диаметър тръба в центъра, която е заварена към външната намотка така, че да носи протичащия топлоносител. В допълнение към намаляване на обратно налягане, студената пръст също увеличава площта в бобината и увеличава ефективността. [26] Тя изисква повече инструменти, рязане, запояване и умения, но дава по-добра кондензатор, особено с по-големи колони от 2 "(50 мм ) Имайте предвид, че тя може да бъде трудно да се поберат един студен пръст вътре в традиционната двойна намотка се използва на 2 "(50 mm) колона. А вярно двойната спирала със студена пръст е сред най-ефективните кондензаторите, създаването на единна спираловиден път за нагоре въздушен поток в съответствие с намотките на кондензатора, и е на снимката тук: [27]

Запечатана / таван

Кондензаторът трябва да стои в горната част на колоната, за да се кондензира нарастващите парите в дестилат, могат да бъдат събрани. Много строители използват капачка да държи кондензатора перфектно в центъра на колоната, или да разпространява по-добре теглото на охладителните линии, идващи към кондензатора. Ако използвате капачка това е много важно да се гарантира, че тя разполага с достатъчно вентилационни отвори, които така колоната не може да изгради налягане. Ако кондензатора е с достатъчна големина и температура ще кондензира всички пари и не е необходимо капачка или уплътнение в горната част на колоната. [28] Ако не отвор на върха на колоната, може да не е подходящо контакт за налягането във вътрешността на колоната, което в крайна сметка ще доведе до катастрофална повреда на колоната и / или бързото освобождаване на изпарили етанол близост до източник на топлина, и двете от които могат да причинят сериозни наранявания или смърт. Бока може да работи перфектно добре без никаква капачка или капак над подходящ кондензатор, и съответно много disillers напускат все още е отворена в горната част.

Ширина / размер

A 6 "(150 милиметър) кондензатор в 2" (50 mm) колона е достатъчно силна, за да се кондензира цялата водната пара, поставени на разстояние най-пълно се вари на обикновена вода от 2400 вата на топлина, която се нуждае от повече енергия, отколкото етанол кондензация на редовни температури дестилационни . За повечето приложения, 6 "(150mm) кондензатор е достатъчно: [29]

При изчисляване на дължината на тръби, необходими за създаване концентричен двойна намотка кондензатор за стандартен 2 "(50 mm) колона, трябва да планирате около 8.12 (200-триста мм) инча на 1/4" (6,4 мм) медни тръби за желаната всеки линеен сантиметър от двойна намотка кондензатор, но варира в зависимост от пространството между всеки ред на бобината. (Т.е., 9 фута (три метра) на тръби ще донесат около 7 "(175 мм) на двойна намотка кондензатор, плюс входните и изходни тръби.) [30] на кондензатора трябва да е достатъчно широк, за да запълни по-голямата част на колоната, но не е толкова широк, че тя се свързва стените на колоната, което може да го загрее и пуснете своята ефективност. По-широка тръба може да се използва въпреки че е по-трудно да се огъват и е по-малко ефективни при пренос на топлина от по-малко 1/4 "(6,4 мм) тръби . Разширена тръби обаче може да бъде от полза за тези, които планират за използване на помпа за рециркулация на охлаждащата течност, тъй като там е значително по-ниско противоналягане.

Coil ефективност

Можете да тествате вашия серпентина се работи правилно, като държи чаша огледало над бобината по време на работа и търсене на конденз върху огледалото. Можете също така да се провери температурата на охлаждащата течност, излизащ от кондензатора да се прецени нейната ефективност. Не използвайте пламък да тествате за пълна кондензация на парите. Ако бобината е на мястото и работи, можете да увеличите скоростта на конденз по четири начина: 1. Можете да намалите температурата на водата или топлоносителя въвеждането им в системата. За тези с повторно циркулиращи системи, това може да означава смяна на вода по-често или добавяне на лед, за да си стопанство резервоар. 2. Можете да увеличите скоростта на потока на охлаждащата течност. По-бързи скорости на потока въведат по-охлаждащата течност и минимизиране увеличаване температурата на охлаждащата течност, която поддържа кондензатора по-ефективно по цялата му дължина. 3. Бъдете сигурни, че сте си водни линии кондензаторни закачен "правилното" начин. Правилният начин, е най-студената част на кондензатора трябва да е надалеч от котела, и по-топлата част на кондензатора, или тази част, която носи на водата, трябва най-близо до котела. Този поток е "обратна" посока на потока от пара. За единична бобина или намотка със студена пръст, най-студената част на системата трябва да влезе в горната част на намотката и изхода през централната линия или нискотемпературния палец. В двойна намотка, най-студената вода трябва да влиза във външната намотка, и да излезете от вътрешната намотка, въпреки увеличението на ефективност за двойна намотка е минимална. 4. Добавяне на площ към кондензатора. Това е лесно и евтино да се сложи чиста мед скрубер в центъра на бобината, където най-големият е празнотата, която максимизира кондензатор контакт на пари и минимизира безпрепятствено движение на въздуха през центъра на кондензатор с не студен пръст.

Свързване към източник на вода

Връзката между кондензатора и вашият източник на вода ще зависи до голяма степен от вашия източник на вода. Ако използвате общинска вода от маркуч, след това можете да инсталирате "градински маркуч до 1/4" пръстеновидна клемна връзка "към входа на кондензатора. Ако при използването на рециркулационна помпа, а след това тръбичката на помпата ще трябва да бъдат адаптирани към кондензатора тръби. Тъй като охладителната течност не влезе в контакт с дестилата, всякакъв вид тръби може да се използва за въвеждане на кондензатора и на изхода, включително и различни пластмаси. Някои предвидливост може да бъде необходима, за да се запази по-тежки тръби от огъване кондензаторни линии, които излизане паралела колона на земята. Просто огъване линии към земята, след излизане от колоната трябва да бъде достатъчно в повечето приложения. следва също така да се обръща специално внимание на осигуряването на охлаждащата течност от линия не може да се прегъва и изключване на водния поток, когато той се загрее и омекотява.

Налягане / помпа

Ако използвате общинска вода за вашия охладител водоснабдяване, трябва да има никакви проблеми с налягане, независимо от вашия тип кондензатор. Много потребители намират, че течаща вода през кондензатора за няколко часа може да се използва повече вода, отколкото желаното поради разходите за вода, разходите за обезвреждане на водата, или просто наличието на вода. Тези потребители могат да изберат да използват система за рециркулационна в които охлаждащата течност се съхранява в резервоар (т.е.: барел, кофа, вана, басейн) и изпомпва през кондензатора с помощта на помпа. Размерът на помпата е необходимо до голяма степен зависи от вида на кондензатора (обратно налягане създадена от двойна намотка кондензатори без студени пръсти може да бъде двойно по-единствена намотка или студени пръсти бобини. Температурата на водата в резервоара за съхранение също оказва влияние върху размера вода трябва да циркулира отново (Ice може да се добавя към резервоар, за да задържа вода студена като тя отново циркулира през системата.) помпата A морската помпа в трюма или картер помпа могат да бъдат закупени на много местни магазини хардуер или морски доставка магазини. [31] Някои дестилатори също така да изберат да маршрут горещата охлаждащата течност през топлообменник, като например автомобилния радиатор, намалявайки необходимостта от голям резервоар за охлаждане.

Обобщение на строителния процес

Определя стила на кондензатор, която ще се поберат вашата колона, способността части, и наличните инструменти. Използвайте водачите горе, за да вятър си кондензатора към правилната форма и размер, като се проверяват за удобно във вашата колона. Проверете кондензатора да се гарантира, че има подходящ дебит и не е прегъната затворен. Прикрепете всеки хардуер, необходими за провеждане на кондензатора на място в колоната и се добавят хардуер, за да се свърже кондензатора към източник на охлаждаща течност и изход тръба на охлаждащата течност. Накиснете в разреден оцет, за да го почисти и да я направи красива.
Бойлер

Основна статия: Boiler

Изберете бойлер, който отговаря на вашия бюджет, нужди и местна достъпност, че ще бъде лесно за вас да се запълни, празна и чиста, или да го модифицира, така че ще бъде лесно да се изпълняват тези задачи. Уверете се, че тя е от неръждаема стомана (или мед). Направете всички модификации е необходимо и да се свържете колоната.
Топлинен източник

Основна статия: Топлинен източник

Цялата операция все още зависи от съдържанието на котела се вари, така че пари могат да се надигнат на колоната. Желателно е да бъде в състояние да бъде контрол на топлината малко ситно. Тази топлина може да дойде от кухненска печка за малка Бока (все пак ще има проблеми с елементите, колоездене и изключване твърде coarsly); докато по-голям Бока обикновено се нагрява от стандартен пропан горелка или електрически нагревателен елемент монтиран в котела. Входа на топлина, необходима за работа-ефективно, зависи от диаметъра на колоната. 2000W е sufficent 2 "(50 милиметър) колони, но са необходими по-големи колони пропорционално с увеличаването на площта на колоната, така че 3" ще трябва приблизително двойно. Важно е да не се подчинявам на колоната, като в най-добрия ще разруши ефективността на опаковката, а в най-лошия все още може да се задави и повърна, бутане на големи количества гореща течност от върха на колоната.
Колона опаковане

Обща теория

Парите, които се движат от котела през колоната към кондензатора ще излезете от все още в същия състав, тъй като те варено отстъпка в котлето, ако колоната е напълно празен (т.е. пот все още ) - можете да видите първоначалния състав на пари чрез теглене на линия през фазовата диаграма вода-етанол . За да се постигне по-висока чистота на етанол от този първоначален пари е, рефлукс трябва да се случи чрез повтаряща се конденз и повторно кипене във вътрешността на колоната. Опаковъчен материал е поставена във вътрешността на колоната, за да се осигури площ, върху която downcoming хладно рефлукс и предстоящата гореща пара може да се смесват, да се кондензира, и reboil, в качеството на цяла поредица от пот все още дестилации. Този цикъл продължава на колоната, с ниска точка на кипене фракции (като глави компоненти или етанол ) повторно кипене по-лесно и повишаването на върха на колоната близо до точката на излитане и точка на кипене по-високи фракции като фузелово масла или вода в крайна сметка в долната част на колоната, или обратно в котела. Това е как ние се концентрираме глави за добив, а също и как да пазим като чисти сърца , докато потискане опашки компоненти като фузелово масла. Налице е добра детайлност на теорията и последиците от това върху родителския сайт рефлукс дизайн раздела .

Теоретични пластини

Размерът на чистота, че една колона може да произведе е пряко свързано с вида на опаковката, използвана (наред с други фактори). Въпреки че изчисленията за изчисляване на теоретичните пластини се усложняват (за подробности, вижте HETP уравненията на родителския сайт], ключовият фактор, влияещ върху "височина equivilent да теоретична плоча", и поради това колко теоретичните пластини са там във вашия все още е пакетиране площ . По-просто казано, толкова по-голяма площ на повърхността на материала, опаковани във вътрешността на колоната, може да се появят повече повторения на кондензиране и повторно кипене. В много търговски казани, тези етапи са разделени от действителните физически плочи или тави. В малък мащаб дестилация, други материали са по-практични, но броят на етапите на обратен хладник, или теоретично брой плочи, може да бъде изчислена. Тези етапи на кипене са посочени като теоретичните пластини, които се срещат в колона с пълнеж. на "височина equivilent теоретичен плоча "или HETP който може да се намира се отнася до това колко е необходима височина колона, за да компенсирате една теоретична плоча, и е повече или по-малко мярка за това колко добре си пакетиране работи. Можете да намерите това за вашата все още се проектира със сайта майка интерактивен дизайн калкулатори .

Опаковъчен материал трябва да бъде нещо, което няма да компресирате твърде много, не горят, се стопи, се разтварят, или освобождаване примеси или нежелани химикали в колоната. Материали трябва да имат голяма повърхностна площ, колкото е възможно, и в същото време предлага най-малко съпротивление, колкото е възможно на газовите потоци и течността във вътрешността на колоната. Тя трябва да бъде лесен за почистване, и преди всичко, тя не трябва да се утаи или се опаковат предвидени в колоната. Невероятно подробно обсъждане на опаковъчни материали могат да бъдат намерени на родителския сайт , по протежение на рефлукс калкулатори, които могат да ви помогнат да сравни опаковъчни материали (т.е. изчисляване височината equivilant до теоретична плоча).
Скрубери

Скрубери и структурирани на окото

Общи домакински Pot-скрубери са един от най-ефективните материали, които могат да бъдат използвани за опаковане, а те лесно се намират на много домашни търговци на дребно. Is е важно те да бъдат направени от неръждаема стомана или чист или чиста мед. Много скрубери могат да бъдат покрити с правилния материал, но имат стомана отвътре и бързо ще ръждясат или се разпадат при многократна употреба. Вие може да побере магнит срещу скрубер бързо и лесно да проверите дали той има стомана вътре. Ако магнит се придържа към скрубер, не го използвайте. Има много дискусии, свързани тук, на различни марки, които са се доказали като чист: [32] [33] [34] [35]

Някои компании за доставка на пивоварната, като Амфора общество (който също кораб в света доста евтино) или Brewhaus също носят мед скрубер-подобен материал, известен като структурен пълнеж мед, която обикновено е далеч по-рентабилно, отколкото да се налага да си купите много скрубери и без несигурността относно състава на материалите, които имате с четки.

Скрубери или окото трябва да бъде мед или неръждаема стомана. Stainless има предимството, че не разгражда, докато медта е в полза на подпомагане отстраняването на сулфиди от продукта, но ще се наложи почистване от време на време, и евентуална подмяна.

Скрубери или мрежа са най-желателно често използван опаковъчен материал, тъй като те се постигне най-доброто (т.е. най-ниската) HETP.
Рашигови пръстени
Рашигови пръстени

Рашигови пръстени са кухи цилиндри от топлинни керамичен материал. Те са изработени в различни размери, но "с диаметър 1/4 е идеална за този вид колона. Те могат да бъдат по-трудно да се намери от други опаковъчни материали, и по-скъпи. Те разполагат с предимство, че е по-трайни и издържат по-дълго отколкото много от другите материали. Те са по-малко ефективни, отколкото опаковане на окото или скрубери, постигане на по-ниска HETP и също така се изискват нещо във вътрешността на колоната, за да ги съдържат.

Мрамор

Стъклени топчета могат да бъдат използвани като опаковка. Те са доста често и са много лесни за почистване. Тяхната ниска повърхностна площ и нужда за контейнер, обаче, най-малко желателно тях общи опаковъчни материали прави.

Съдържащи опаковане

Опаковка трябва да остане във вашата колона, докато все още има движение. Ако използвате нещо различно от окото или скрубери, най-вероятно ще трябва да планирате включително някакъв вид екран или запоени опори да запазите опаковъчния материал от падане на колоната и в котела. Видът на подкрепа ще трябва да варира в зависимост от вида на връзката между вашия бойлер и колона, както и вида на опаковката се използва. Отново, ако използвате окото или скрубери, това е вероятно да бъде unnessesary.

Премахване на опаковки за гърне все още режим

Ако няма опаковане в колоната, има почти не площ в колоната при което парите могат да се обратен хладник. Някои конденз по стените на колоната, обаче, така изолация, или разглобяема глава, която може да се използва без цялата колона е желателно.

Това позволява на Бока да функционира като саксийно все още. Това обикновено се нарича като де-вълната или ООН опаковани Бока.
Термометър

Обща теория

A термометър ви позволява да следите температурата на парите, ти дестилира. В началото на пистата, температурата ще ви позволи да знаете, когато си все още е започнало до кипене. По-късно, температурата ви позволява да се съди за чистотата на дестилат изхода, без да се налага да го измери с alcometer. Въпреки че често се отклонявал от potstillers, в рефлукс дестилация термометъра превръща в безценен инструмент, за да се посочи кога да започне събиране на дестилата, и кога да се намали до опашки, или да съдейства за регулиране на точния размер на рефлукс. Температурата е основната обратна връзка за оптимизиране на вашата дестилация, тъй като това е пряко свързано с чистотата на етанол пари в този момент (виж диаграмата фаза етанол / вода ).
Бока главата Pikluk с термо сонда поставена
Поставяне

Оригиналният дизайн Бока призова за термометъра да бъде поставен в опаковката, близо до средата на колоната. Теорията е, че температурата трябва да е единна в промените на колоните и температурата в средата на колоната може да бъде забелязана преди дестилата се събират по-нагоре се промени, като по този начин дава възможност за по-добри съкращения. [36] По-късно проектира покана за представяне на термометъра да бъде поставя над горната част на опаковката, точно под горната наклонена плоча, екраниране на термометъра от падане дестилат. Дестилат, че пада надолу в опаковка по време на процеса на рефлукс могат да имат различна температура от парата и да я направи по-трудно да се определят правилно минути промените в налягането на парите, които означават промяна в чистотата или състав на парата. [37]

И двете места имат своите достойнства, но консенсусът ще бъде, че поставянето горе опаковката е най-полезен. Вземания по-надолу по колоната могат да осигурят предварително известие за промените, настъпили, преди те да повлияят на изхода, но термометрите там са най-видими като suplementary съществената топ термометъра.

Материали

Много методи могат да бъдат използвани да се получи термометър четене от колоната. А обикновена дупка могат да бъдат пробити в страната, и запушени с коркова тапа, която има дупка, в която е поставена на термометъра. За по-тежки термометри, къс участък от 1/4 "или 3/8" тръба могат да бъдат споени в една дупка в колоната, а след това на термометъра може да бъдат запечатани в тази тръба, използвайки корк, брашно паста, или чист PTFE водопроводчици / резба лента. Алтернативно, ако сте с помощта на дигитален термометър с метална сонда, можете да използвате монтаж компресия, за да сондата на мястото и запечатай колоната. [38]

Трябва

Показанията на температурата само дават представа за чистота, когато парното или съдържание се променя и някои дестилатори, особено на пот stils, чувстват, че над-на зависимостта от един термометър може да бъде патерица, че ще попречи на добри съкращения. A термометър не е 100% необходимо да тече обратен все още, но ще го направи много по-лесно да работи по най-добрия начин, като нежелани фракции като опашки може да бъде много трудно да се открие с помощта на вкус и мирис при високи нива на алкохол, както и от път, когато ги опитате, това е твърде късно!

Тип

Много рефлукс дестилатори ще се променят настройките на клапаните или нарязани на опашки основава на промяна 0,1 ° C, така че тя може да бъде трудно да се използва стъклен термометър. Цифрови термометри, а понякога неточни до няколко градуса, често са по-чувствителни към малки промени в температурата. Изследвания фини промени в температурата е много по-важна от много точна температура четене и термометри трябва да бъдат избрани в съответствие с тези нужди. [39] [40]
Output Tube & Needle Valve

Обща теория

Долната наклонена плоча в колоната на Бока събира дестилат, който е кондензиран. Този дестилат образува резерв, които в крайна сметка ще прелее и ще падне обратно надолу в колоната като флегма. Ако всичко на дестилата падне обратно в колоната, тя все още се казва, че в 100% рефлукс "или" общ отлив ", или" equilibriating ". В най-ниската точка на този басейн, малка тръбичка служи като отдушник, където дестилатът може да бъде източена. Ако този пазар е отворен напълно и не басейн е в състояние да образува или да падне обратно в колоната, все още има много малко количество на рефлукс, генерирани предимно от конденз върху долната страна на наклона плочите поради студено рефлукс пада върху тях и пасивна загубата на топлина в цялата колона (тези две неща са това, което пречи на Бока от е напълно същото като саксийно още когато разстройва). Скоростта на дестилат отстранява от колоната директно контролира количеството на дестилат, могат да обединяват и да падне обратно в колоната, и по този начин съотношението на кипене . Това изисква много точен метод за контролиране на количеството на дестилат, който се отстранява от изхода на тръбата. А иглен клапан е най-добрият избор, и дава най размера на контрол. А вярно иглен клапан има игла вътре, че седалките в една дупка, така че потока е сведена до минимум или спряна. Много подобни клапани са по-малко ефективни и нямат размера на контрол, необходима за правилно регулиране на колона за най-добър размер на рефлукс, обикновено се измерва в определен брой капки в минута източена прихващане или събира дестилат.

Материали

Тръба продукция трябва да бъде направен от същия материал като колона, така че да може да бъде заварена или запечатани съответно. Най-добре е да пробия и спойка тази тръба след запояване в плочите, като се гарантира, че тя се поставя в най-ниската възможна позиция над плочата за максимално отводняване. Шаблоните в секцията "наклонена плоча" показват правилното място тренировка, ако не може правилно да го намерите. Ако имате мед колона, използвайте изход медна тръба. (Някои потребители намират, че тя може да бъде по-лесно да спойка на плоча и отвеждащата тръба долната наклонена по едно и също време, тъй като тя изисква района да се отопляват само веднъж, а други смятат, че едновременно да ги правиш само насърчава спойка да изтече на долната плоча когато изходящата тръба се нагрява за запояване.)

Иглисти не са налични в мед, и обикновено са достъпни и в двата месинг или неръждаема стомана. Духов клапани са далеч по-често на местно ниво и много по-малко скъпо, но някои месинг съдържа олово, и трябва да се кисели на регулярна основа за безопасност. Много от фитинги месингови са от по-нисък стандарт на качеството на производство, и може да бъде много неефективна при получаване на подходящ контрол (т.е., тя може да бъде трудно да се получи точно три капки за секунда, ако това са вашите желания изход.) Неръждаема стомана иглени клапани са склонни да да бъде много по-високо качество и може да бъде една от най-скъпите части на изпарителния апарат. Един добър игла от неръждаема стомана клапан може да струва толкова, колкото 10-15 пъти колкото месинг еквивалент и е по-трудно да се снабдяват на местно ниво, но ще бъде без олово и силно регулируеми и точно [41] Ако използвате мед, не забравяйте да го туршия да се отървете от всички олово, че може да бъде в или върху него. Прочетете за ецване месинг тук: [42]

Компресионни фитинги иглени клапани са много популярни, тъй като те няма да изисква запояване.

Имайте предвид, че почти всеки в търговската мрежа иглен клапан има някакъв печат или седалка. Този печат може да бъде направена от пластмаса, каучук или PTFE (тефлон). Опитайте се да си гарантирате игла клапа с уплътнение PTFE, тъй като това е безопасен материал. Обърнете внимание, ако спойка си клапа на място да не го прегрее, което може да съсипе печатите вътре. Някои от DIY опциите по-долу са на разположение без никакви уплътнения и може да бъде по-добър избор за всички, загрижени за синтетика дестилатори, или ако PTFE е недостъпна. [43]

Размер Pipe

Най-често срещаният размер на изход тръба е 1/4 "(6 мм), въпреки че може да избере 3/8" (деветmm) изход тръба. По-големият размер не е необходимо за поток, но по-голямата игла клапан ще ви даде по-добър поток при напълно отворен (за източване или когато използвате вашия Бока без рефлукс като саксийно все още) [44] . Други смятат, че е Overkill и залепване с 1/4 "(6 мм) е по-евтино и напълно приемливо [45] .

DIY клапан

Това е много евтин и елегантен DIY иглен клапан, без синтетични уплътнения. Тук е груб план за друг DIY игла клапа, която може да бъде 100% мед и доста евтино да се направи. Този форум нишка включва някаква информация относно необходимостта от коригиране на обща игла месинг клапан да бъде по-фино регулиране.
Liebig хладник Braz по изход тръба
Средно кондензатор

Тъй като долната наклонена плоча, която държи на "басейна" на дестилат седи директно в пътя на парите, сборният дестилата непрекъснато се загрява обратно нагоре към праг изпаряване отново. Това допринася за по-ефективна рефлукс, но резултатите в изготвен излитане и събира дестилат са много горещи, когато се събират. Някои потребители Boka избират да тече вторичен външен кондензатор на тяхната продукция тръба точно след игла клапан [46] . Вторични кондензатори варират от LIEBIG ръцете на Греъм кондензатор, която работи по същия охладител се използва за основната кондензация намотка вътре в колоната [47] .

Това се каза, много потребители нямат вторичен кондензатор, или просто да използват дълго изходна тръба, която дава на дестилата по време на въздух, хладно, преди да бъдат събрани, или да използвате охладена папагал [48] .Основната причина за това, че хладно дестилат е толкова точна, че доказателство / АБВ четения могат да бъдат направени като дестилата излиза от казана. Това е типично за измервания в реално време, като например тези, предоставени от един папагал или папагали клюн. [49] (A папагал не е животно. Той е устройство, използвано за провеждане дестилат и доказателство хидрометър, който позволява дестилат да изтича навън и като се даде доказателство четене, така че ареометърът винаги се вижда и измерване. Те обикновено са направени от мед.)
Безопасност съображения

A Бока е много прост все още да се използва, и когато се използва правилно, е много сигурно. Правилното предпазна мярка, здравия разум, и общата безопасност disilling трябва да се използва по всяко време. Всички кадри, използвани за дестилиране духове по самото си естество ще съдържат или да бъдат на източник на топлина, и ще се наситиш на запалими изпарения. Никога не оставяйте без надзор все още и да се гарантира, че имате подходящи забавители на пожар наблизо (т.е., пожарогасител или готови водоснабдяване.) Неправилната употреба на все още може да доведе до сериозни наранявания или смърт.

Вентилирана началото

Ако вашият кондензатор работи правилно, не трябва да има нито един пара напуска казана. Проверете за течове все още в началото и по време на всеки цикъл с помощта на огледало или фенерче. Няма абсолютно никаква нужда да се запечата на върха на едно място и това може да доведе до изключително опасно натрупване на налягане. Това високо налягане може да предизвика още да се взривят, които могат да ви убият, а след това освободен запалими пари ще се запали и да се взривят и ще те убия отново. Уверете се, че Бока е отворен над кондензатора или има правилното освобождаване на налягането клапан, който не може да се провали.

Материали за безопасност

Повечето пластмаси и sythetic материали са подходящи за използване в процеса на дестилация (могат да бъдат използвани HDPE контейнери, но само в процеса на ферментация). Силна етанол (особено HOT / кипене и в пари), е изключително силен разтворител, а има и допълнителни разтворители в главите фракции като ацетон. Повечето материали просто не са безопасни за използване. Също така, за съхранение на високо доказателство етанол в пластмасови контейнери, които не е добра идея, един от двамата. Някои хора правят това, и дори няколко по-ниски търговски продукти се съхраняват в пластмаса. Въпреки това, тази общност настоятелно препоръчва не използват пластмаси. Някои места, за да бъдат предпазливи (дори ако си все още е бил произведен с търговска цел), е с помощта на пластмасови тръби, за да се присъединят към медни тръби, или пластмасови тръби в А € œtake offâ € на все още (т.е. след като парата е кондензират). Този въпрос изглежда винаги генерира много разгорещена дискусия. Но тази общност е много сериозно за водене пластмаси от процеса на дестилация, както и всички части на вашия все още (Привлечени от Често задавани въпроси за основната площадка, от Husker [50] ). Единственото изключение от това правило в момента е PFTE / Teflon, който е научно тестван в приложение дестилиране [51]

Не оловен припой

Олово в припой може и вероятно ще намери своя път в своя все още. Използвайте само спойка, която е ясно обозначена като безоловна спойка. Ако не сте сигурни или ако вашата спойка не е с етикет, не го използвайте. Solder е евтин, и олово отравяне е изключително сериозен.

Подходящ контейнер за събиране

Уверете се, че вашите контейнери за събиране са стабилни и не се преобръщат в или са близо до източник на топлина. Също така се уверете, че вашият събиране на боклук е достатъчно голяма, че да може да събира всякаква дестилат, която се събира, ако не се обръща внимание. Един контейнер прелял колекция може да бъде много опасно. Можете да изберете да настроите за събиране на боклук в една голяма тенджера, която може да събира всякаква преливник в най-лошия случай. Някои пюрета произвеждат някои сериозни образуването на пяна при варене и могат да причинят още трябва да повърна, което е, когато пяна и каша се издигне на колоната и да излезете от казана. Това може да предизвика събиране на боклук, за да прелее, което може да направи бъркотия или да предизвика пожар. Не препълвайте си все още бойлер.

Да не се разлива и почистване веднага, ако го направите

Висока доказателство дестилат може да бъде много запалим и пламъкът може да бъде почти невидим в нормална светлина или дневна светлина. Ако разлеете, почистване на разлива незабавно и да си умен за изхвърляне на парцали, използвани за почистване на разлят дестилат. Изтеклият дестилат може да се закачи върху огън, както може парцали, използвани за почистване на разливи - кофа с вода под ръка, за да ги хвърлят в е добра идея.

Бъдете наясно с местните закони

Building, притежаване, притежаващ, продажба, закупуване, гледане, като се използват, бягане, или съхраняване на все още може да е незаконно, където живеете. Съхранение, продажба или закупуване на дестилата, който излиза от вашия все още най-вероятно ще бъде още по-незаконно. Проверете дали сте местно и федерално (където е приложимо) закони, които да гарантират, вие сте в съответствие. Не разчитайте на това, което си мислиш, или са чували за това, което е законно. Не разчитайте на здравия разум или народни приказки за това, което е разрешено. Проверете вашите местни закони и не ги счупят. Ако не ви харесва си закони, обадете се на местния законодателен орган и да ги променя.

Още връзки за още безопасност

Basic Distilling безопасност ; Съвети за безопасност ; безопасност и свързаните с това въпроси subforum
Почистване и подготовка за използване

Обща теория

Някои строители изберат да добавите резбово присъединяване към колоната точно под полегатите плочи. Това позволява на главата да бъдат бързо отстранени за почистване, за по-добър достъп и отстранете опаковката, или за отстраняване на опаковани сечение на колоната и да се свързва главата към котела за източване на работа или да се използва все още, по казан за ароматизирани духове. Да направим този съюз от резбовани медни адаптери може да бъде изключително струват непосилни. Месингови муфи са по-достъпни, но могат да съдържат олово и се нуждаят от адекватна ецване като редовна поддръжка. [54] [55] Освен това, можете да използвате обща без спойка приплъзване-ставни и запечатване на шевовете от външната страна на колоната с помощта на брашно поставете върху монтажа и преди дестилация. Накрая, могат да бъдат използвани triclamp фланци и скоби с PTFE уплътнение, както може triclamps във връзка с лесно фланец . A triclamp / лесно фланец връзка тук, в комбинация с бира погреб котел позволява много лесно разстройвам в псевдо- пот все още , тъй като triclamps и лесни фланци са, съвместими с фланеца на неизрязаните бира погреб.
Обратен центриране

В по-високи колони (особено широки и високи колони), че е желателно, за да центрирате връщане рефлукс наполовина или две трети от пътя надолу по колоната. Това е така, защото по отношение на чистотата капки към дъното на колоната, на обратен хладник тенденция да се слепват и поток заедно вместо на разпространение efficently през опаковката. A центриране пръстен помага скъсаме тези потоци и предотвратяване на рефлукс "канали" от стичаше по стените на колоните. Те могат да бъдат разположени в опаковката, но не трябва да бъде позволено да имат на опаковката запълни отвора, тъй като може да предизвика още трябва да се задавят. Най-лесният вариант е да имате общ (като triclamp съюз или приплъзване съвместно) в колоната в точката на средата на пътя или 2/3rd надолу и използвайте ставата да поставите яката във вътрешността на колоната [56] . Това също така означава, че все още колоната може да бъде разбит на по-малки части за съхранение, и по-малко физически неспособни дестилаторите могат да намерят по-лесно да се сглоби все още в малки части.


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2014, 23:27 
Offline
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 21:36
Мнения: 1243
Местожителство: Божурище
pentco написа:
...Имам случай, когато си мислех че съм я вкарал в режим, позамотах се някъде, и като се върнах ръмжеше и бучеше, а от отдушника/който е ф20/ леко пръскаше...
Обикновен случай на задавена колона. Подведена голяма мощност на малко сечение на колоната или голям рефлукс към колоната несъобразен с подаваната мощност. В първия случай поради голямата несъобразена мощност парния поток е голям, на малко сечение - голяма скорост, подпира флегмата отдолу, повишава се налягането, течната фаза от някъде трябва да излезе. Естествено заминава нагоре. Втория случай е аналогичен. При голямо количество флегма стичаща се надолу се намалява свободното сечение за парите. Нататък резултата е същия. Свободното сечение за парите е намаленото сечението на колоната от присъстващият пълнеж и пътуващите и зависнали капки флегма. Дано не станах досаден...

При мен на СМ си трепери дефлегматора, колебае около 5-6mm горе. На мощност над 2,8KW, при опашните фракции. Никакви симптоми на задавяне, налягането е 14-16-20mm воден стълб в този режим, при средни фракции 6-10mmH2O. Знам къде е причината за нищожното повишаването на налягането но отдавна вече нищо не пипам по системата. Положителното от вибрациите е, че спомагат за откапването на флегмата. ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2014, 22:41 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2012, 19:04
Мнения: 624
atz, основно работя на СМ, която благодарение на тебе, IVO 68 и бай Татас я вкарах в правилния път.
LM-а го направих така,от любопитство, да има, и главата е на 95% като чертежа качен от Иво по горе. Само между наклонените пластини разстоянието е двойно, мисля, че не пречи, и по къса основна тръба.
Сега наистина ми трябва спиртоварна, и понеже височината на помещението малко ме ограничава, се спрях на наклонената глава.Но като гледам, ако я направя и стане, май ще съм втория с такава тука.

_________________
Ако нещо не се лекува с ракия, значи е нелечимо.
Никога, на никой, и за нищо...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Колона
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2014, 00:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 21:36
Мнения: 1243
Местожителство: Божурище
Предполагам ще е интересно за съфорумци да споделиш опит и работа на СМ, когато имаш време. Малко сме работещите на СМ. Наклонен рефлуксен кондензер ще има проблеми при уплътненията (не дефлегматор, щото горе от бързане се обърках). Четох някъде, изкривявала се колоната, въобще неустойчиво стои от механична гледна точка, конструкцията. Пусни мерки за височините... Може да се икономиса височина при права колона но укрепена странично на казана. Нещо подобно като на една скица за колегата saintbernard.

С СМ-а работих на режим спиртоварка. :) От материал около 25% май беше, на 95% в продължение на 6-7 часа. Към края отпуснах малко и на 91-92%. Вдясно е остатъка в казана.


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 556 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 38  Следваща

Часова зона: Европа/София


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима