Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 04 Дек 2016, 05:58

Часова зона: Европа/София




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2014, 21:32 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2012, 19:04
Мнения: 599
Стана ми интересно, защото аз до сега винаги съм работил на обратно, така тръгнах от първия път, нямам проблеми и не съм се замислял до сега.
Значи, имаме пълна бутилка на 20 бара, маркуч издържащ 15 бара, вентил който е отворен на 2 бара /максимума/, и този на горелката който работи на момента с 0,5 бара. Това означава ли, че в момента имаме налягане от 1.5 бара в маркуча, което е доста далече от опасните стойности?
В момента съм на втората ракия. Да пия ли още две, че съм се отървал досега, или да пия пак още две и да не се притеснявям?

_________________
Ако нещо не се лекува с ракия, значи е нелечимо.
Никога, на никой, и за нищо...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2014, 22:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 21:36
Мнения: 1243
Местожителство: Божурище
Пий от вторите две. Щом редуцира ти е за макс 2bar, след него при затворен дросел за регулиране на горелката в маркуча ще е най-много 2bar. Редуцирвентила е ограничител на налягането след него. Крана-дросела на горелката е за дебита-мощността. Затова се правят иглени.
:prost:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2014, 22:21 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Ное 2013, 22:26
Мнения: 552
"pentco" , по добре пии още няколко ракии, а утре се занимавай с газта.За да не се терзаеш имай в предвид,че ако на бутилката си поставил редуцир-вентил, след него налягането е толкова колкото пише на вентила, или ако може да се регулира-колкото си го настроил.Винаги обаче е по-малко отколкото в бутилката.Ако е само кран(както е при резаците за метал)налягането от бутилката до резака е еднакво.

_________________
Който разбрал - разбрал...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2014, 22:49 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2012, 19:04
Мнения: 599
Благодаря на atz и баджо, следващите две ще са за ваше здраве :prost:

_________________
Ако нещо не се лекува с ракия, значи е нелечимо.
Никога, на никой, и за нищо...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2014, 00:14 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2012, 14:57
Мнения: 2166
Местожителство: Пловдив
pentco написа:
...Значи, имаме пълна бутилка на 20 бара...

Абсурд, веднага си представих запалката в джоба ако е на такова налягане :lol:
При 20-25°С LPG се втечнява при около 8 bar. Налягането на помпите на газовите колонки е 10-11 bar. При студено време налягането в бутилката пада под 2 bar, а опасни стойности (над 20 bar) може да вдигне при 55°С и нагоре.
Понякога редуцир вентилите се прецакват и ако кранът е затворен може да се повиши налягането в маркуча над зададеното. Затова работете както препоръчва Иво по-горе :prost:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2014, 10:06 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2012, 19:04
Мнения: 599
Бутилките ги тестват на 25 бара и им дават работно налягане до 20. Затова и написах 20 бара, да засиля ефекта.
В крайна сметка положението се изясни. С качествен маркуч и качествени скоби, налягането не ме притеснява. Регулирам от вентила на горелката, защото е по прецизен. Много често,да не кажа почти винаги, след последната варка забравям да махна редуцира, всичко остава под налягане затворено само от пиростията до следващата година, и това вече много години. Имах проблеми само с първия вентил, някакъв пластмасов, но от седем съм с германски и никакви грижи. Други два датско производство, на печките, от 15 години също без проблеми, не се чупят толкова лесно.
Говорих току що с доста известен софийски газаджия, който каза, че работното налягане в горещините, стойности до 20 бара не са невъзможни, нормално ги дават да работят на 16, за коли става въпрос. За битовите нужди положението май не е по различно.

_________________
Ако нещо не се лекува с ракия, значи е нелечимо.
Никога, на никой, и за нищо...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2014, 23:05 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Ное 2013, 22:26
Мнения: 552
Ще карам в атмосфери, както американците с техните мерки, та да е по-разбираемо.При битовите бутилки, както и тези за автомобили ,при 20 градуса налягането е около 8 атм и зависи от температурата на газовата фаза която е вътре.За това правило номер едно е да не се превишават 40 градус.Понеже е смес от пропан и бутан в различно съотношение, то и налягането е различно. Преди имаше "зимна" и" лятна" газ, като съотношенията бяха 60:40 с превес на единият или другият газ.Бутилките са разчетени на 16 атм работно налягане.По-новите имат защитен клапан които отваря на 20атм, а бутилката е изпитана на 25атм.В сучай, че все пак се стигне до разрушаване , има нарочно оставено" слабо място", така че тя се разцепва а не се разхвърчава като бомба.В арматурата на бутилките за автомобили има и вградена защита ,която се задейства когато скоростта на изтичане на газа превиши определена стойност.Това се случва ако се скъса връзката между бутилката и изпарителя, който функционира и като редуцир вентил.При редуцир вентилите за битови бутилки най-често няма такава защита, и скъсване на връзката след бутилката може да доведе до непоправими последствия.Тази връзка обикновено е гъвкав маркуч ,и ако е истински на него трябва да е маркирано работното налягане и, че е годен за работа със съответния газ.В повече от трагичните случаи, проблема е бил в него.Няма нужда да се споменава че ако има и най-дребна пукнатина не бива да се използва.Ама ние сме свикнали да не зачитаме такива" подробности" и после ...олеле.

_________________
Който разбрал - разбрал...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2014, 15:08 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2012, 19:04
Мнения: 599
При автомобилните бутилки сондата отваря на 27, и издържат много над 60 бара преди да се сцепят. Такова нещо, като оставено слабо място за първи път чувам и не вярвам да има. При битовите бутилки, не съм чул да се скъса маркуча и да гръмне бутилката, защото е невъзможно. Първо трябва нещо да запали газта,това няма да е пиростията, и после ще имаш факел, но да гръмне абсурд. Това може да стане при пожар, и то ако съда е пълен повече от предвиденото.

_________________
Ако нещо не се лекува с ракия, значи е нелечимо.
Никога, на никой, и за нищо...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2014, 15:43 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Ное 2013, 22:26
Мнения: 552
Всички най-важни стойости са маркирани на конкретната бутилка.За маркуча не си ме разбрал.Ако се скъса бутилката разбира се че няма да гръмне, даже ще я облекчи :) . Газта обаче започва да изтича от бутилката и...При автомобилните този клапан за скорост на изтичането , предотвратява именно това.

_________________
Който разбрал - разбрал...


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часова зона: Европа/София


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 гости


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима