Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Последно посещение: 18 Юни 2018, 16:12 Дата и час: 18 Юни 2018, 16:12

Часова зона: Европа/София [DST]





 [ 436 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 30  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2011, 13:47 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2010, 12:26
Мнения: 2793
Местожителство: ''Survivor'' България
Казваш че.....цитат..Ако поддържам 82-84 градуса на термометъра горе тече на тънка струика и става по бързо ама нали не е по технологията?....
Кой ти каза че не е по технологията? 78- 82-84 градуса е допустимата граница.
И имам чуството че неправиш нещата както трябва,щом вариш по15ч.Или много вода пускаш или подгряването нещо куца, а може и двете.Диаметъра на колоната е от значение само за охладителя не и за дебита,разбирасе става въпрос за малък казан а не за промишлен където това е от значение.

_________________
Бий за да те уважават. M&b المفاهيم


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2011, 15:32 
Offline
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2010, 11:19
Мнения: 20
Местожителство: с. Брестовица
Naskohondata1 написа:
:lachtot: :lachtot:
Прикачени файлове:
photo p.jpg
....... :?



Един въпрос колега ако нямаш нищо против? :datz: Какво ще се получи ако изхода по който се стича ракията е свързан директно в преливника??

_________________
Истината се крие във виното но.... само ако и виното е истинско!!


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2011, 01:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1887
Местожителство: Varna
Става и така но на изхода на охладителя се слага троиник на който единият край който е отвесно нагоре се оставя свободен, за да могат да излизат газовете от охладителя и тяхното налягане да не създава тласъци в преливника.

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2011, 08:57 
Offline
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2010, 11:19
Мнения: 20
Местожителство: с. Брестовица
petiomalchev написа:
Става и така но на изхода на охладителя се слага троиник на който единият край който е отвесно нагоре се оставя свободен, за да могат да излизат газовете от охладителя и тяхното налягане да не създава тласъци в преливника.


:2thumbs: мерси много!!

_________________
Истината се крие във виното но.... само ако и виното е истинско!!


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2011, 21:08 
Offline
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2010, 11:19
Мнения: 20
Местожителство: с. Брестовица
Прикачени файлове:
SDC11844.JPG
SDC11844.JPG [ 53.99 KiB | Прегледано 2421 пъти ]
Прикачени файлове:
SDC11841.JPG
SDC11841.JPG [ 57.33 KiB | Прегледано 2421 пъти ]
Еми :klatsch: , това е което успях да измайсторя ,само да добавя че вместо спойки с калай съм работил с лепило /течен метал/ , като съм лепил само отвън частите . Горната част е от по-голям р/р тръба разрязана и разтегната до получаване на желаната форма. Освен това преливника влиза леко свободно в тръбата от охладителя с цел сваляне и изливането на остатъка след привършване .

_________________
Истината се крие във виното но.... само ако и виното е истинско!!


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2011, 13:02 
Offline
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2011, 11:14
Мнения: 1647
Местожителство: В.Търново
Ами и аз да се похваля : Вчера изпробвах моя самоделен казан с колона. С материал от зърно - малц + царевица, озахарени преди 6 дена (неделя вечерта) 60 литра материал със зърното непрецеждан беше - захарност 12-13 %. Вчера извадих бистрото и започнах прецеждане, след час мъка, се отказах и пресях само грубото и каквото излезе изстисках докато имах търпение, промих и прецедих още малко от триците и накрая в казана имаше по-малко от 50 л. течност, като поне 10 л. са от промивката. Очаквания процент спирт да е бил не повече от 5 %.
Към 18 ч. материала вече завираше, колоната стопляше над пълнежа 60 гр. и от тогава та чак до 22:30. Не съм давал зор на казана - исках да видя кое как става и дали изобщо ще стане нещо.
Резултата е : (По-скоро резила :) ) 2.5 литра алкохол на около 70 гр. (сега ще го измеря по-точно, че снощи ми се спеше) + 100 гр. първак с над 90 гр. и 500 мл. паток на 30.
Ето я схемата на колоната с казана и охлаждането :
Прикачени файлове:
kolona-vmv.jpg
kolona-vmv.jpg [ 115.35 KiB | Прегледано 2351 пъти ]

Казанът е емайлиран казан от шуменския завод за емайл, струва 126 лв. - 100 литра събира до ръба. Капакът му е пробит с отвор за муфа медна фи 54, която е запоена със сребърен припой (комшия климатик-майстор имам), следва тръба медна фи 54мм. 1,10 м. разделена на две части 60/50 см. приблизително. В долната част е пълнежът от 5 бр. тел за чинии неръждаема (сега остава и да видим колко е неръждаема) в горната й част има термометър и веднага над него - долната част на отливника (представлява полуелипса от мед запоена с лек наклон, за да събира ректификат) до нея е пробит отвор и запоена медна тръбичка фи 8 мм., следва преход месингов, миникран, холендер, преход месингов за маркуч 1/2 към фи 6мм., тръба медна фи 8. запоена и влизаща във външния охладител който е една тръба ПВЦ фи 110 затапена в двата края и с изкарани маркучета за вода.
Горната част на колоната е - муфа фи 54. медна, тръбата в която отдолу нагоре има - горната част на отливника (същото като долната с леко застъпване), и серпентина от 3 м. медна тръба фи 6 мм. , термометър, преход фи 48 -> 22. Затварянето го направих като срязах горната част на тръбата с 5 изреза, закривих получените парчета да стане нещо като конус и запоих отвън с мек припой, поялник , пистолет за горещ въздух. Лулата е от медна тръба 22 мм. , серпентината е 12 мм.
Ето как изглежда в действителност :
Прикачени файлове:
kazan-real.jpg
kazan-real.jpg [ 129.05 KiB | Прегледано 2351 пъти ]

Идеята за двата изхода я заимствах от М.Сергиев, затварянето на казана - гледах разни тенджери как са затваряни и реших че най-лесното и евтино е да ползвам малки дърводелски стяги, които иначе за нищо не стават, но струват - 2 бр - 2 лв.
уплътняването на капака е със слой силикон от оня червения дето е уж до 300 гр. + тесто. Връзките между муфите и тръбите - пак тесто, а кранчето и холендера - с тефлонова лента вместо кълчища. Реших че някак си не върви да навивам кълчища там дето ще минава спирт :)
Казанът се грее от газова пиростия 9 квата (което е малко спорно, но да приемем 4-5) лесно се регулира пламъка, като в най-ниската степен колкото да не угасне - само поддържа дадена температура.
За следващия опит мисля да сложа изолация от минерална вата отстрани на казана и на капака, както и изолация на колоната от нещо като за тръби.
Как протече първото варене : Към 18 ч. имах 80 гр. на капака и 60 над пълнежа. Намалих газта, и зачаках да стигне над 70. Пуснах и малко вода да се върти през главата (дефлегматора) , кранчето го отворих нацяло и зачаках първите капки текнаха след 65 гр. на термометъра но бързо стана 70, 75.
Увеличих охлаждането на главата и температурата падна рязко (грешка ! трябвало е по-леко да пипам охлаждането) после пак се вдигна до 75-76, 78, и закапа нещо с остра миризма (метил), след това пак падна температурата доста и аз реших че това ще е с метила , намалих охлаждането, засилих малко газта и след 10-тина мин. вдигна 78-79 термометъра, прокапа пак и така до като събрах 100 мл. първак. Сетне започна плавно да се вдига температурата, и така до края. Опитвах се да я регулирам точно на 78, но установих че ще е доста трудно, а и се наложи да го поизоставя да си бачка сам за известно време. Първите количества спирт след първака бяха на над 85 гр., следващите плавно намаляваха - 80, 75, най-много излезе на 75-до 70.
По едно време намалих доста газта и температурата падна, след което видях че градусът на алкохола се е вдигнал, което ме навежда на мисълта че ако искаме много висок градус - трябва ниска температура и дълго чакане. (Както и да се връща по-голяма част от ректификата обратно в колоната - а аз работех с отворено кранче защото се уплаших дали няма да му залепне сферата при 80 гр. температура и да остане затворено вовеки, ще трябва да намеря друг вид кранче, може би от пръскачка за лозе).
Горната част на колоната си остана докрай студена, което значи че реално мога да я ползвам и без лулата и серпентината - просто да си стои отворена отгоре и свързана с атмосферата (от там не излиза спирт, защото той се втечнява и пада надолу още на главата на дефлегматора), накрая на патоките, спрях охлаждането в главата и реших да си пробвам лулата и серпентината - определено от там тече , а не капе, така че ако реша да варя ракия за аромат, мога да махна пълнежа и да не пускам дефлегматора (или само леко да цъцри) при затворено кранче долу. Или да пробвам с един два тела вместо с 5.
Доволен съм от резултата на колоната, но не и от материала, следващата проба ще е с повече и по-силен материал.
Наздраве !
А, забравих - уж царевично уиски дестилирах, а на вкус ми изглеждаше като ракия ...
Всъщност - то сега не е нито едното нито другото, но ще му сложим чипс дъбов и за Нова Година ... а дано стане.

_________________
Отлежават.......пият се:
Изображение........Изображение..Изображение


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2011, 20:08 
Offline
Аватар

Регистриран на: 21 Авг 2011, 19:50
Мнения: 60
Местожителство: Бургас с.Искра
Прикачени файлове:
Изображение360-малък.jpg
Изображение360-малък.jpg [ 30.3 KiB | Прегледано 2272 пъти ]
Прикачени файлове:
Изображение358-малък.jpg
Изображение358-малък.jpg [ 30.54 KiB | Прегледано 2272 пъти ]
Прикачени файлове:
Изображение359-малък.jpg
Изображение359-малък.jpg [ 35.99 KiB | Прегледано 2272 пъти ]

По молба на колега от форума
Колоната влиза в тръбата на капака плътно. Аз се подсигурих с малко кашичка с брашно.


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 04:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1887
Местожителство: Varna
За уплътнение пробвай с тефлонова лента и отгоре за всеки случай хартиено тиксо.
За намаляване на разхода на газта, повишаване на КПД може да направиш едно кожухче от минерална вата на казанчето, примерно една педя над дъното за да не е в контакт с пламъка от газовият котлон. За да не хвърчат боклуци от ватата е хубаво да се облече с алуминиево фолио от по здравото.

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 16:56 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2010, 12:26
Мнения: 2793
Местожителство: ''Survivor'' България
И тефлонова лента непомага в моя случай :wallbash:
Благодаря на колегата за снимките.
Не се завива колоната а направо се нахлузва така ли?? Ясно това ме интересуваше. :thumbs1:

_________________
Бий за да те уважават. M&b المفاهيم


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 17:49 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2011, 12:19
Мнения: 17
MONI BARONA написа:
И тефлонова лента непомага в моя случай :wallbash:
Благодаря на колегата за снимките.
Не се завива колоната а направо се нахлузва така ли?? Ясно това ме интересуваше. :thumbs1:

Уплътняването е на конус, т.е. долната тръба има ръб под 45гр. и колоната уплътнява в него. Аз не ползвам брашно, тефлон и др. и да чукна на дърво, проблеми няма.


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 18:49 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2010, 12:26
Мнения: 2793
Местожителство: ''Survivor'' България
Нестава въпрос за колоната а за шибания винтов капак от там испуска. :wallbash:

_________________
Бий за да те уважават. M&b المفاهيم


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 19:29 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2011, 12:19
Мнения: 17
MONI BARONA написа:
Нестава въпрос за колоната а за шибания винтов капак от там испуска. :wallbash:

Пробвал ли си да направиш уплътнител от силикон? Нищо друго не ми идва на акъла. Пусни линк към някоя снимка.


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2011, 00:03 
Offline
Аватар

Регистриран на: 21 Авг 2011, 19:50
Мнения: 60
Местожителство: Бургас с.Искра
misho1 написа:
MONI BARONA написа:
И тефлонова лента непомага в моя случай :wallbash:
Благодаря на колегата за снимките.
Не се завива колоната а направо се нахлузва така ли?? Ясно това ме интересуваше. :thumbs1:

Уплътняването е на конус, т.е. долната тръба има ръб под 45гр. и колоната уплътнява в него. Аз не ползвам брашно, тефлон и др. и да чукна на дърво, проблеми няма.


Не е на конус, колега, долната тръба е раздута на дорник.
Наистина, нямаше да е лошо, ако може да се намери по-дебел уплътнител за капака.
Не знам дали варианта с парче уплътнител от сините 120 литрови бидони, между капака и оригиналния уплътнител ще реши проблема.


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2011, 00:44 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1887
Местожителство: Varna
Ами като не става по интелигентният начин пробваш по селския - мажеш капака с брашнена каша слагаш една лентичка от парцалче намокрена и отгоре пак мажеш с брашно.
Друг вариянт е да намажеш капака с термо силикон а казана с олио и да завиеш казапака докато леко избие силикона, оставяш да изсъхне и отвиваш капака.
След това като го стегнеш би трябвало да държи.

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2011, 11:04 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2011, 12:19
Мнения: 17
Kuger написа:
Не е на конус, колега, долната тръба е раздута на дорник.


Да де, ама е раздута в долния край под 45гр. и се получава конус, който уплътнява тръбата.


Върнете се в началото
  
 
 [ 436 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 30  Следваща

Часова зона: Европа/София [DST]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 гости


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима