Ракията.com

Заповядайте на нашата маса!
Тук няма непознати,
само приятели,
които все още не сте срещнали…
Дата и час: 08 Дек 2016, 02:15

Часова зона: Европа/София




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 464 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 31  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2011, 01:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1874
Местожителство: Varna
Става и така но на изхода на охладителя се слага троиник на който единият край който е отвесно нагоре се оставя свободен, за да могат да излизат газовете от охладителя и тяхното налягане да не създава тласъци в преливника.

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2011, 08:57 
Offline
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2010, 11:19
Мнения: 20
Местожителство: с. Брестовица
petiomalchev написа:
Става и така но на изхода на охладителя се слага троиник на който единият край който е отвесно нагоре се оставя свободен, за да могат да излизат газовете от охладителя и тяхното налягане да не създава тласъци в преливника.


:2thumbs: мерси много!!

_________________
Истината се крие във виното но.... само ако и виното е истинско!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2011, 21:08 
Offline
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2010, 11:19
Мнения: 20
Местожителство: с. Брестовица
Прикачени файлове:
SDC11844.JPG
Прикачени файлове:
SDC11841.JPG
Еми :klatsch: , това е което успях да измайсторя ,само да добавя че вместо спойки с калай съм работил с лепило /течен метал/ , като съм лепил само отвън частите . Горната част е от по-голям р/р тръба разрязана и разтегната до получаване на желаната форма. Освен това преливника влиза леко свободно в тръбата от охладителя с цел сваляне и изливането на остатъка след привършване .


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.

_________________
Истината се крие във виното но.... само ако и виното е истинско!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2011, 13:02 
Offline
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2011, 11:14
Мнения: 1648
Местожителство: В.Търново
Ами и аз да се похваля : Вчера изпробвах моя самоделен казан с колона. С материал от зърно - малц + царевица, озахарени преди 6 дена (неделя вечерта) 60 литра материал със зърното непрецеждан беше - захарност 12-13 %. Вчера извадих бистрото и започнах прецеждане, след час мъка, се отказах и пресях само грубото и каквото излезе изстисках докато имах търпение, промих и прецедих още малко от триците и накрая в казана имаше по-малко от 50 л. течност, като поне 10 л. са от промивката. Очаквания процент спирт да е бил не повече от 5 %.
Към 18 ч. материала вече завираше, колоната стопляше над пълнежа 60 гр. и от тогава та чак до 22:30. Не съм давал зор на казана - исках да видя кое как става и дали изобщо ще стане нещо.
Резултата е : (По-скоро резила :) ) 2.5 литра алкохол на около 70 гр. (сега ще го измеря по-точно, че снощи ми се спеше) + 100 гр. първак с над 90 гр. и 500 мл. паток на 30.
Ето я схемата на колоната с казана и охлаждането :
Прикачени файлове:
kolona-vmv.jpg

Казанът е емайлиран казан от шуменския завод за емайл, струва 126 лв. - 100 литра събира до ръба. Капакът му е пробит с отвор за муфа медна фи 54, която е запоена със сребърен припой (комшия климатик-майстор имам), следва тръба медна фи 54мм. 1,10 м. разделена на две части 60/50 см. приблизително. В долната част е пълнежът от 5 бр. тел за чинии неръждаема (сега остава и да видим колко е неръждаема) в горната й част има термометър и веднага над него - долната част на отливника (представлява полуелипса от мед запоена с лек наклон, за да събира ректификат) до нея е пробит отвор и запоена медна тръбичка фи 8 мм., следва преход месингов, миникран, холендер, преход месингов за маркуч 1/2 към фи 6мм., тръба медна фи 8. запоена и влизаща във външния охладител който е една тръба ПВЦ фи 110 затапена в двата края и с изкарани маркучета за вода.
Горната част на колоната е - муфа фи 54. медна, тръбата в която отдолу нагоре има - горната част на отливника (същото като долната с леко застъпване), и серпентина от 3 м. медна тръба фи 6 мм. , термометър, преход фи 48 -> 22. Затварянето го направих като срязах горната част на тръбата с 5 изреза, закривих получените парчета да стане нещо като конус и запоих отвън с мек припой, поялник , пистолет за горещ въздух. Лулата е от медна тръба 22 мм. , серпентината е 12 мм.
Ето как изглежда в действителност :
Прикачени файлове:
kazan-real.jpg

Идеята за двата изхода я заимствах от М.Сергиев, затварянето на казана - гледах разни тенджери как са затваряни и реших че най-лесното и евтино е да ползвам малки дърводелски стяги, които иначе за нищо не стават, но струват - 2 бр - 2 лв.
уплътняването на капака е със слой силикон от оня червения дето е уж до 300 гр. + тесто. Връзките между муфите и тръбите - пак тесто, а кранчето и холендера - с тефлонова лента вместо кълчища. Реших че някак си не върви да навивам кълчища там дето ще минава спирт :)
Казанът се грее от газова пиростия 9 квата (което е малко спорно, но да приемем 4-5) лесно се регулира пламъка, като в най-ниската степен колкото да не угасне - само поддържа дадена температура.
За следващия опит мисля да сложа изолация от минерална вата отстрани на казана и на капака, както и изолация на колоната от нещо като за тръби.
Как протече първото варене : Към 18 ч. имах 80 гр. на капака и 60 над пълнежа. Намалих газта, и зачаках да стигне над 70. Пуснах и малко вода да се върти през главата (дефлегматора) , кранчето го отворих нацяло и зачаках първите капки текнаха след 65 гр. на термометъра но бързо стана 70, 75.
Увеличих охлаждането на главата и температурата падна рязко (грешка ! трябвало е по-леко да пипам охлаждането) после пак се вдигна до 75-76, 78, и закапа нещо с остра миризма (метил), след това пак падна температурата доста и аз реших че това ще е с метила , намалих охлаждането, засилих малко газта и след 10-тина мин. вдигна 78-79 термометъра, прокапа пак и така до като събрах 100 мл. първак. Сетне започна плавно да се вдига температурата, и така до края. Опитвах се да я регулирам точно на 78, но установих че ще е доста трудно, а и се наложи да го поизоставя да си бачка сам за известно време. Първите количества спирт след първака бяха на над 85 гр., следващите плавно намаляваха - 80, 75, най-много излезе на 75-до 70.
По едно време намалих доста газта и температурата падна, след което видях че градусът на алкохола се е вдигнал, което ме навежда на мисълта че ако искаме много висок градус - трябва ниска температура и дълго чакане. (Както и да се връща по-голяма част от ректификата обратно в колоната - а аз работех с отворено кранче защото се уплаших дали няма да му залепне сферата при 80 гр. температура и да остане затворено вовеки, ще трябва да намеря друг вид кранче, може би от пръскачка за лозе).
Горната част на колоната си остана докрай студена, което значи че реално мога да я ползвам и без лулата и серпентината - просто да си стои отворена отгоре и свързана с атмосферата (от там не излиза спирт, защото той се втечнява и пада надолу още на главата на дефлегматора), накрая на патоките, спрях охлаждането в главата и реших да си пробвам лулата и серпентината - определено от там тече , а не капе, така че ако реша да варя ракия за аромат, мога да махна пълнежа и да не пускам дефлегматора (или само леко да цъцри) при затворено кранче долу. Или да пробвам с един два тела вместо с 5.
Доволен съм от резултата на колоната, но не и от материала, следващата проба ще е с повече и по-силен материал.
Наздраве !
А, забравих - уж царевично уиски дестилирах, а на вкус ми изглеждаше като ракия ...
Всъщност - то сега не е нито едното нито другото, но ще му сложим чипс дъбов и за Нова Година ... а дано стане.


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.

_________________
Отлежават.......пият се:
Изображение........Изображение..Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2011, 20:08 
Offline
Аватар

Регистриран на: 21 Авг 2011, 19:50
Мнения: 58
Местожителство: Бургас с.Искра
Прикачени файлове:
Изображение360-малък.jpg
Прикачени файлове:
Изображение358-малък.jpg
Прикачени файлове:
Изображение359-малък.jpg

По молба на колега от форума
Колоната влиза в тръбата на капака плътно. Аз се подсигурих с малко кашичка с брашно.


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 04:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1874
Местожителство: Varna
За уплътнение пробвай с тефлонова лента и отгоре за всеки случай хартиено тиксо.
За намаляване на разхода на газта, повишаване на КПД може да направиш едно кожухче от минерална вата на казанчето, примерно една педя над дъното за да не е в контакт с пламъка от газовият котлон. За да не хвърчат боклуци от ватата е хубаво да се облече с алуминиево фолио от по здравото.

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 16:56 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2010, 12:26
Мнения: 2510
Местожителство: ''Survivor'' България
И тефлонова лента непомага в моя случай :wallbash:
Благодаря на колегата за снимките.
Не се завива колоната а направо се нахлузва така ли?? Ясно това ме интересуваше. :thumbs1:

_________________
Бий за да те уважават. M&b المفاهيم


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 17:49 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2011, 12:19
Мнения: 17
MONI BARONA написа:
И тефлонова лента непомага в моя случай :wallbash:
Благодаря на колегата за снимките.
Не се завива колоната а направо се нахлузва така ли?? Ясно това ме интересуваше. :thumbs1:

Уплътняването е на конус, т.е. долната тръба има ръб под 45гр. и колоната уплътнява в него. Аз не ползвам брашно, тефлон и др. и да чукна на дърво, проблеми няма.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 18:49 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2010, 12:26
Мнения: 2510
Местожителство: ''Survivor'' България
Нестава въпрос за колоната а за шибания винтов капак от там испуска. :wallbash:

_________________
Бий за да те уважават. M&b المفاهيم


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2011, 19:29 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2011, 12:19
Мнения: 17
MONI BARONA написа:
Нестава въпрос за колоната а за шибания винтов капак от там испуска. :wallbash:

Пробвал ли си да направиш уплътнител от силикон? Нищо друго не ми идва на акъла. Пусни линк към някоя снимка.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2011, 00:03 
Offline
Аватар

Регистриран на: 21 Авг 2011, 19:50
Мнения: 58
Местожителство: Бургас с.Искра
misho1 написа:
MONI BARONA написа:
И тефлонова лента непомага в моя случай :wallbash:
Благодаря на колегата за снимките.
Не се завива колоната а направо се нахлузва така ли?? Ясно това ме интересуваше. :thumbs1:

Уплътняването е на конус, т.е. долната тръба има ръб под 45гр. и колоната уплътнява в него. Аз не ползвам брашно, тефлон и др. и да чукна на дърво, проблеми няма.


Не е на конус, колега, долната тръба е раздута на дорник.
Наистина, нямаше да е лошо, ако може да се намери по-дебел уплътнител за капака.
Не знам дали варианта с парче уплътнител от сините 120 литрови бидони, между капака и оригиналния уплътнител ще реши проблема.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2011, 00:44 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11 Авг 2007, 16:24
Мнения: 1874
Местожителство: Varna
Ами като не става по интелигентният начин пробваш по селския - мажеш капака с брашнена каша слагаш една лентичка от парцалче намокрена и отгоре пак мажеш с брашно.
Друг вариянт е да намажеш капака с термо силикон а казана с олио и да завиеш казапака докато леко избие силикона, оставяш да изсъхне и отвиваш капака.
След това като го стегнеш би трябвало да държи.

_________________
Успехът зависи от подготовката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2011, 11:04 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2011, 12:19
Мнения: 17
Kuger написа:
Не е на конус, колега, долната тръба е раздута на дорник.


Да де, ама е раздута в долния край под 45гр. и се получава конус, който уплътнява тръбата.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2011, 01:25 
Offline
Аватар

Регистриран на: 29 Мар 2011, 00:46
Мнения: 211
:) Привет на колегите от форума. Направих и си изпробвах новата колона. Искам да споделя и ако мога да предотвратя лутането на новобранците като мен из форума при направата на колона.
Предната ми колона беше с охлаждане на главата и пълнеж топчета само в зоната на охлаждането, диаметър на колоната 15-18мм. Изкарваше(капеше) над 90 градуса алкохол, но изключително трудно се регулираше и 45л материал го вареше 15-16 часа и трябваше да стоя при нея през цялото време и да регулирам с много прецизно кранче дебита на водата за охлаждане.варих 5-6 пъти и експериментирах доста ама не се получи по добър дебит.Реших и направих нова.Търсих съвети от съфорумците и много ми помогна "stillman" с напътствия за новата колона. Височина 1 м, диаметър на колоната 40мм, пълнеж стружки неръждаеми(не мога да намеря медни-много ми се искаше ама само на ментета попадах-тествах в бурканче и ръждясват) 30см, сравнително дебела лула 45 градуса надолу, връзка към предната ми серпентина в кофа 20л(използвам кофата защото служи като опора и не ползвам течаща вода и не ми се моткат маркучи из стаята).Отгоре на върха капачката се сваля и може да се почистват и сменят стружките. 90л джибра от стафиди я сварих на 2 пъти-тенджерата е 60л варя по 45л само течност. Дебита е около 25 мл/мин, за 8 часа с подгряването извадих 500мл първак, 8,500л ракия на 56градуса, като се разреди на 40 градуса теоретично ще стане 11,5л. Събрах и патоки около литър и нещо. Добавих го към следващото варене. Получих пак същият резултат но на малко по висок градус 58.
:2thumbs: Тестване разредена на 40 градуса - много добра с приятен аромат. Слагам я в буренцето да отлежава за около 2-3 месеца за да получи цвят и да стане още по мека.
Ето и снимки на старата и новата колона.


Моля, регистрирайте се, за да виждате прикачените файлове и снимки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2011, 16:21 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2010, 12:26
Мнения: 2510
Местожителство: ''Survivor'' България
Браво :klatsch: но вече не е колона/ нямя охлаждаща глава/, а алабик с капак от тъба пълна със струшки и обвита в изолация.....Но и това е вариянт :thumbs1:

_________________
Бий за да те уважават. M&b المفاهيم


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 464 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 31  Следваща

Часова зона: Европа/София


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 гости


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Спонсор: ХигроОптима